Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Звіт про стан роботи із зверненнями громадян, що надійшли на розгляд до Закарпатської митниці ДФС протягом січня - червня 2019 року

опубліковано 02 липня 2019 о 16:51

Аналітична довідка про роботу із зверненнями громадян,

що надійшли на розгляд до Закарпатської митниці ДФС

протягом січня – червня 2019 року

Ключовим показником демократизму суспільства і держави у сучасному світі є рівень правового захисту прав та свобод людини і громадянина. Особисте право громадян на звернення забезпечує можливість відстоювати їм свої права та законні інтереси, а також відновлювати їх у разі порушення.

Закарпатська митниця ДФС приділяє значну увагу організації роботи зі зверненнями громадян як одному з пріоритетних напрямів роботи. Основний акцент робиться на тому, щоб кожен громадянин, який звертається, був почутий, а жодна його обґрунтована проблема не залишилась поза увагою.

Кількість письмових звернень громадян, що надійшли до Закарпатської митниці ДФС протягом січня-червня 2019 року, складає 97 одиниць (на 60 звернення більше ніж за аналогічний період минулого року), з них: 20 скарг (20 %) та 77 заяв (80%). Що стосується надходження звернень: 94 звернення надійшло поштою та через мережу Інтернет, 3 звернення отримано за належністю від інших органів.

Основні питання, що порушували громадяни у січні – червні 2019 року, стосувались:

- скарги на дії (бездіяльність) посадових осіб митниці - 20 скарг;

- питань митної політики -  65 заяв;

- праця і заробітна плата – 7 заяв;

- інші питання - 5 заяв.

Порівняно з минулим роком кількість скарг збільшилась на 3 одиниці. За результатами розгляду скарг на дії, бездіяльність посадових осіб територіальних органів ДФС та підвідомчих установ і організацій, перегляд їх рішень та скарг на корупційні діяння (зловживання владою або службовим становищем) посадових осіб територіальних органів ДФС та підвідомчих установ і організацій жодна зі скарг не підтвердились. Відповіді на всі скарги надані без порушення терміну.

Усього перевірено 19 скарг, на всі скарги дано роз’яснення, 1 скарга знаходиться на розгляді. Факти ненадання відповідей на скарги не зафіксовано.

З початку року надійшло 1 повторне звернення(скарга), на 1 звернення більше ніж за відповідний період у 2018 році. Повторне звернення не знайшло свого підтвердження, тому не було виявлено фактів порушень посадовими особами положень Закону України «Про звернення громадян».

У звітному періоді відмічається відсутність колективних, дублетних, неодноразових звернень. За аналогічний період минулого року таких звернень також не зафіксовано.

За статтю авторів звернень до митниці надійшли звернення від:

чоловіків 75 (77 %);

жінок – 22 (23 %).

На підставі проведеного аналізу письмових звернень громадян за соціальним станом авторів звернень установлено наступне співвідношення отриманих звернень:

працівник органів ДФС (у т.ч. колишні) 6 звернень;

пенсіонер- 1 звернення;

підприємець – 1 звернення;

фізичні особи, які проводять незалежну професійну діяльність – 1 звернення;

соціальний стан авторів звернень не визначено 88 звернень.

Звернень від жінок, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня», інвалідів Великої Вітчизняної війни, Героїв Соціалістичної Праці, Героїв Радянського Союзу та Героїв України протягом січня - червня 2019 року не надходило. Було розглянуто 1 звернення від інваліда III групи.

Розгляд письмових звернень громадян здійснювався на належному рівні, з дотриманням строків, установлених чинним законодавством. За результатами розгляду письмових звернень вирішено позитивно – 32 звернення, відмовлено у задоволені – 4, дано роз’яснення – 54 звернення, знаходиться на розгляді – 7 звернень.

При розгляді звернень громадян забезпечується дотримання порядку, який сприяє найбільш об’єктивному, якісному та оперативному їх вирішенню. При цьому особи, які здійснюють розгляд звернень, для всебічного вирішення порушених питань уважно заглиблюються до суті питань авторів звернень. Рішення, які приймаються за зверненнями, мотивовані й ґрунтуються на нормах чинного законодавства та у встановленому порядку доводяться до відома кожного заявника.

II. Проведення особистого прийому громадян

Особистий прийом громадян у Закарпатській митниці ДФС проводиться з дотриманням затвердженого графіку особистого прийому громадян посадовими особами Закарпатської митниці ДФС, який розміщено для ознайомлення на інформаційних стендах адміністративного приміщення митниці, митних постів, відділів митного оформлення а також на веб-порталі територіального органу ДФС у Закарпатській області.

Протягом січня – березня 2019 року було здійснено 18 записів на особистий прийом. Начальником митниці було проведено 11 особистих прийомів, 7 особистих прийомів проведено заступниками начальника митниці. Усі звернення розглянуті під час проведення особистих прийомів, за результатами яких заявникам надано вичерпні відповіді та роз’яснення.

Щодо тематики зверень, то всі звернення стосувалися податкової та митної політики.

ІІI. Аналіз недоліків та порушень у розгляді звернень громадян та вжиті заходи

При розгляді звернень громадян забезпечується дотримання порядку, який сприяє найбільш об’єктивному, якісному та оперативному їх вирішенню. Рішення, які приймаються за зверненнями, мотивовані й ґрунтуються на нормах законодавства, у встановленому порядку доводяться до відома кожного заявника. Для виявлення причин, що породжують звернення громадян, та з метою удосконалення цього напрямку Закарпатською митницею ДФС проводиться системний аналіз, узагальнення звернень громадян, що дає можливість своєчасно виявляти найбільш гострі проблеми, які потребують негайного їх вирішення, та вжиття додаткових заходів щодо створення належних умов для якісного і своєчасного розгляду звернень громадян.

З метою забезпечення неухильного дотримання чинного законодавства з питань розгляду звернень громадян, реалізації та гарантування закріплених Конституцією України прав громадян на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування, керівництвом митниці вживалися заходи методологічного, організаційного, комунікативного, інформаційно-аналітичного характеру, спрямовані на удосконалення цієї роботи. Основні зусилля акцентовано на забезпеченні всебічного контролю за дотриманням законодавства з питань організації роботи зі зверненнями громадян, здійснення аналізу та узагальнення даних щодо звернень громадян, упереджувальної та профілактичної роботи з усунення причин, які можуть викликати скарги громадян, належної інформаційно-роз’яснювальної роботи щодо змін у митному законодавстві у взаємодії з Головним управлінням ДФС у Закарпатській області, підтримку в актуальному стані інформаційних стендів тощо. 

Для попередження й недопущення зловживань та проявів корупційних діянь з боку посадових осіб митниці, у приміщеннях, де здійснюється митне оформлення товарів та інших предметів, на інформаційних стендах митниці зазначаються номери телефонів сервісного центру «Пульс» Державної фіскальної служби України, контактні телефони керівництва митниці для оперативного вирішення конфліктних ситуацій, оскарження неправомірних, на думку громадян, рішень та вимог посадових осіб митниці.

Фактів порушень посадовими особами Закарпатської митниці ДФС положень нормативно-правових актів з питань організації роботи зі зверненнями громадян, не вирішення порушених у зверненні громадян обґрунтованих питань, які належать до компетенції митниці, посадової особи, що призвело до повторного звернення чи звернення до органу вищого рівня, у звітному періоді не виявлено.

ІV. Додаткові заходи

З метою своєчасного інформування громадян з актуальних питань митної справи, роз’яснення чинного законодавства, до Головного управління ДФС у Закарпатській області керівництвом митниці систематично направляються відповідні матеріали (у тому числі інформація про розглянуті Закарпатською митницею ДФС звернення громадян та запитів на публічну інформацію тощо) для оприлюднення на веб-порталі територіального органу ДФС у Закарпатській області.