З метою забезпечення прозорості та відкритості своєї діяльності, реалізації права кожного на доступ до публічної інформації, надання інформації за запитами відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації» (далі - Закон) Головним управлінням ДПС у Закарпатській області забезпечено розгляд документів щодо надання публічної інформації відповідно до Закону, які надійшли поштою, електронною поштою, факсом, телефоном.
Так, протягом січня-вересня 2025 року до ГУ ДПС у Закарпатській області поштою, електронною поштою, факсом, телефоном надійшло 17 запитів, за результатом розгляду надано відповідь електронною поштою та поштою відповідно до вимог чинного законодавства України.
В розрізі категорій запитувачів відповідно до Закону протягом звітного періоду ГУ ДПС у Закарпатській області розглянуто запити від:
– громадян - 13 (або 76,48 % від загальної кількості запитів);
– від юридичних осіб – 2 (або 11,76 % від загальної кількості);
– від представників засобів масової інформації - 2 (або 11,76 % від загальної кількості).
Запитувачі зверталися з питанням щодо подання податкової звітності ФОП та нарахування податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки; фінансово-господарської діяльності ГУ ДПС у Закарпатській області; інформації про звернення громадянина; реорганізації ГУ ДПС у Закарпатській області; податкового боргу, стосовно надання інформації про працівників територіальних органів Державної податкової служби України, повного найменування вакантних посад категорії «В» у апараті ДПС та її територіальних органах; перевірки нарахувань ЄСВ, ПДФО та військового збору, отримання копії податкової вимоги про сплати боргу (недоїмки), відомостей щодо подання ФОП податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків-фізичних осіб і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску, інформації про штатний розпис ГУ ДПС у Закарпатській області та наявність вакантних посад.
За результатом розгляду у січні-вересні 2025 року 10 запитів задоволено, на один запит надано відмову, 3 надано роз’яснення, два запити знято з розгляду заявником та один запит знаходиться на розгляді.
До уваги запитувачів. З моменту набрання чинності Закону України «Про доступ до публічної інформації» можна визначити основні аспекти реалізації цього Закону, які заслуговують до уваги читачів:
1. Запитувачі інформації ототожнюють такі поняття як запит на отримання публічної інформації, звернення, надання податкової консультації, а також консультації з питань практичного застосування окремих норм податкового законодавства України, при цьому дані категорії звернень є різними за наступними ознаками:
– правовими підставами;
– визначенням понять;
– формами;
– строком розгляду;
– змістом;
– вимогами оформлення;
– оплатністю тощо.
2. Згідно із частиною другою статті 2 Закону України «Про доступ до публічної інформації» цей Закон не поширюється на відносини у сфері звернень громадян, які регулюються спеціальним законом, а саме Законом України «Про звернення громадян».
3. Листи, які за змістом є зверненнями громадян (пропозиції, заяви, скарги тощо) мають бути оформлені з дотриманням вимог Закону України «Про звернення громадян».
4. Запит на отримання публічної інформації має відповідати вимогам статей 1 та 19 Закону України «Про доступ до публічної інформації».