За І квартал 2014 року до територіальних органів Міністерства доходів і зборів України у Закарпатській області надійшло 86 письмових звернень громадян.
З початку року до Головного управління Міндоходів у Закарпатській області надійшло 67 письмових звернень громадян, що на 11 звернень менше, ніж за відповідний період 2013 року (78), з них: 58 заяв (86,6%) та 9 скарг (13,4%).
Що стосується тематики та проблем, порушених у письмових зверненнях громадян, слід зазначити, що більшість звернень стосувалися інформування про ухилення від сплати податків, проведення перевірок діяльності суб’єктів підприємницької діяльності, надання роз’яснення норм податкового законодавства, отримання довідок про отримання доходів та інші питання, що належать до компетенції Міндоходів.
Відповіді на звернення надані вчасно без порушення термінів.
Протягом І кварталу 2014 року до Головного управління Міндоходів у Закарпатській області надійшло 9 скарг. Порівняно з минулим роком кількість скарг збільшилась на 7 одиниць. За результатами розгляду 8 скарг на дії, бездіяльність посадових осіб Міндоходів, його територіальних органів та підвідомчих установ і організацій, перегляд їх рішень, 1 скарга стосувалась інших питань. Жодна зі скарг не підтвердилась.
Відповіді без порушення терміну надано на 8 скарг, 1 знаходиться на розгляді.
Усього Головним управлінням Міндоходів у Закарпатській області (та підпорядкованими ДПІ) перевірено та на 7 скарг дано роз’яснення, 1 скаргу відправлено за належністю відповідно до статті 7 Закону України „Про звернення громадян”.
Факти ненадання відповідей на скарги не зафіксовано.
З початку року до Головного управління Міндоходів у Закарпатській області надійшло 1 неодноразове звернення громадян що на 1 звернення більше, ніж за відповідний період 2013 року (1,5% від загальної кількості звернень).
З початку року до Головного управління Міндоходів у Закарпатській області надійшло 1 колективне звернення від 8 громадян.
Звернень від жінок, яким присвоєно почесне звання України „Мати-героїня,” інвалідів Великої Вітчизняної війни, Героїв Соціалістичної Праці, Героїв Радянського Союзу та Героїв України протягом січня-березня 2014 року не надходило.
Протягом І кварталу 2014 року до Головного управління Міндоходів у Закарпатській області надійшло 2 (3% від загальної кількості) звернення від інваліда ІІ групи та 1 (1,5%) звернення від одинокої матері.
Як показує аналіз надходження та розгляду звернень громадян, однією із причин подання звернень громадянами є передбачене законодавством право громадян на отримання податкової консультації щодо роз’яснення норм податкового законодавства, бажання громадян захистити свої права та свободи, бажання припинити порушення податкового та іншого законодавства іншими суб’єктами, а також отримання від податкового органу потрібної громадянам інформацію.
З початку року до Чопської митниці Міндоходів надійшло 19 письмових звернень громадян, що на 3 звернення менше, ніж за відповідний період 201З року (22), з них: 18 заяв (94,7%), 1скарга (5,3 %), 0 пропозицій (0%).
Крім того, у І кварталі 2014 року митницею отримано та розглянуто 2 звернення громадян, направлених до розгляду Міністерством доходів і зборів України.
Що стосується тематики та проблем, порушених у письмових зверненнях громадян, слід зазначити, що звернення стосувались:
працевлаштування (поновлення) в Міндоходів колишніх працівників - 4 звернення;
питання фінансового забезпечення працівників (у т.ч. колишніх) - 9 звернень;
умов, організації та охорони праці – 1 звернення;
інших питань - 2 звернення, у тому числі 1 - щодо присвоєння рангу державного службовця; 1 - щодо накладених дисциплінарних стягнень;
питань митної політики (повернення предметів, вилучених у справі про порушення митних правил) - 1 звернення;
роз'яснення з питань митного законодавства - 1 звернення;
дій посадових осіб митниці – 1 звернення.
Таким чином, на підставі проведеного аналізу звернень за їх тематикою, слід зазначити, що найчисельнішою (72 %) є категорія звернень, пов'язаних зі зверненнями працівників митниці (у т.ч. колишніх та поновлених за рішенням суду). У своїх зверненнях громадяни прагнуть вирішити питання фінансового забезпечення та інші питання, які виникли у процесі їх звільнення та поновлення.
У порівнянні з минулим роком кількість скарг громадян зменшилась на 7 одиниць. За результатами розгляду скарги на дії посадових осіб митниці, що надійшла до митниці, заявнику надано роз'яснення та проінформовано про те, що у ході проведеної перевірки порушень вимог чинного законодавства з питань здійснення державної митної справи посадовими особами митниці під час виконання митних формальностей встановлено. Відповідь з роз'ясненнями надано з дотриманням встановленого терміну.
З початку року до митниці надійшло 1 повторне звернення громадянина, питома вага повторних звернень при цьому складає 5,6 %. За аналогічний період минулого року повторні звернення не надходили. Причиною надходження повторного звернення у 2014 році стало неотримання автором звернення відповіді на первинне звернення. Відповідь на первинне звернення було направлено митницею у межах встановленого законодавством терміну, а саме через 6 днів після його отримання та за 2 дні до отримання повторного. За результатами розгляду повторного звернення заявника проінформовано про направлення відповіді на його первинне звернення.
У першому кварталі 2013 та 2014 років надходження до Чопської митниці Міндоходів неодноразових та колективних звернень не зафіксовано. Звернення від осіб, що потребують соціального захисту (учасників та дітей війни, інвалідів війни, учасників бойових дій, ветеранів праці, інвалідів І-ІІІ груп, дітей-інвалідів, одиноких матерів, жінок, яким присвоєно почесне звання України "Мати-героїня", багатодітних сімей, осіб, які потерпіли від Чорнобильської катастрофи та учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, Героїв України, Радянського Союзу та Соціалістичної Праці, дітей), не надходили.
На підставі проведеного аналізу письмових звернень за соціальним станом авторів звернень установлено наступне співвідношення отриманих звернень:
пенсіонер - 1 звернення;
працівники органів Міндоходів (у т.ч. колишні) - 15 звернень;
адвокат - 1 звернення;
соціальний стан авторів звернень не визначено - 2 звернення.
За результатами розгляду письмових звернень, що надійшли до митниці у звітному періоді, вирішено позитивно 2 звернення, дано роз'яснення - 14, 3 - знаходиться на виконанні у структурних підрозділах митниці.
При розгляді звернень громадян забезпечується дотримання порядку, який сприяє найбільш об'єктивному, якісному та оперативному їх вирішенню. При цьому особи, які здійснюють розгляд звернень, для всебічного вирішення порушених питань уважно заглиблюються до суті питань авторів звернень. Рішення, які приймаються за зверненнями, мотивовані й ґрунтуються на нормах чинного законодавства та у встановленому порядку доводяться до відома заявника.
Проведення особистого прийому громадян посадовими особами органів Міндоходів у Закарпатській області протягом І кварталу 2014 року
З початку року посадовими особами територіальних органів Міністерства доходів і зборів України у Закарпатській області проведено 133 особисті прийоми громадян.
Проведення особистого прийому громадян посадовими особами органів Міндоходів області здійснюється в громадських приймальнях та згідно затверджених наказами графіків особистого прийому громадян.
З початку року здійснено 125 прийомів за зверненнями громадян що на 92 звернень менше, ніж за відповідний період 2013 року (42,4%), з них: 108 заяв (86,4%), 17 пропозицій (13,6%).
Усі звернення розглянуті під час проведення особистих прийомів, за результатами яких заявникам надано вичерпні відповіді та роз’яснення.
Щодо тематики звернень, то більшість звернень стосувалися надання роз’яснень та застосування норм податкового законодавства по податку на додану вартість, податку на прибуток підприємств, податку з доходів фізичних осіб, оподаткування доходів підприємницької діяльності, платі за землю, податкової звітності тощо.
З початку року до ГУ Міндоходів у Закарпатській області надійшло 1 неодноразове звернення громадян.
Протягом І кварталу 2014 року до Головного управління Міндоходів у Закарпатській області надійшло 2 (1,6%) звернення від інваліда ІІ групи.
Відмов фахівцями Головного управління Міндоходів у Закарпатській області у задоволенні права на звернення громадян не зафіксовано. Порушення Закону України «Про звернення громадян» при розгляді звернень громадян на особистому прийомі відсутні.
Особистий прийом громадян у Чопській митниці Міндоходів проводиться з дотриманням Графіку, затвердженого наказом митниці від 06.12.2013 № 423. Графік особистого прийому громадян розміщено для ознайомлення на інформаційних стендах адмінприміщення митниці, митних постів, відділів митного оформлення та інших структурних підрозділів митниці, які здійснюють митний контроль та митне оформлення, на веб-порталі територіального органу Міндоходів у Закарпатській області.
У першому кварталі 2014 року здійснено 1 особистий прийом громадян начальником митниці, 6 прийомів заступниками начальника митниці, 1 - іншими посадовими особами митниці.
Всього у звітному періоді керівництвом митниці здійснено 8 прийомів за зверненнями громадян, що на 17 звернень менше, ніж за відповідний період 2013 року, з них: 8 заяв (100 %).
Запис відвідувачів ведеться у журналах установленої форми. Перешкоди в організації особистого прийому громадян за місцем розташування митниці та її структурних підрозділів відсутні. Організація особистого прийому громадян здійснюється у відповідності до норм чинного законодавства. У повній мірі забезпечується всебічний та оперативний розгляд кожного звернення, встановлено належний контроль за своєчасністю їх розгляду.
На особистих прийомах у керівництва митниці громадяни порушували наступні питання:
з митної політики, у тому числі щодо:
порушення митних правил (незаконного переміщення товарів та транспортних засобів, інше) – 4;
митного оформлення (ввезення, вивезення) товарів, відмови у митному оформленні – 1;
роз'яснення з питань митного законодавства -1;
переведення до іншого структурного підрозділу митниці - 2.
За результатами розгляду звернень громадян на особистих прийомах, громадяни отримали консультації з питань митного контролю та митного оформлення; деяким особам на їх вимогу надано допомогу в оформленні документів, необхідних для подання митним органам.
Упродовж І кварталу 2013 та 2014 років скарги, заявлені на особистому прийомі, від громадян не надходили. Звернення від осіб, що потребують соціального захисту (учасників та дітей війни, інвалідів війни, учасників бойових дій, ветеранів праці, інвалідів І-ІІІ груп, дітей-інвалідів, одиноких матерів, жінок, яким присвоєно почесне звання України "Мати-героїня", багатодітних сімей, осіб, які потерпіли від Чорнобильської катастрофи та учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, Героїв України, Радянського Союзу та Соціалістичної Праці, дітей), не надходили. Фактів порушень посадовими особами митниці положень Закону, не вирішення порушених у зверненні громадянина обґрунтованих питань, які належать до компетенції митниці, посадової особи, у звітному періоді не встановлено.
У І кварталі 2014 року громадяни зверталися із усними заявами, випадків звернень громадян на особистих прийомах із колективними, повторними та неодноразовими зверненнями не зафіксовано.
За даними проведеного аналізу звернень громадян за соціальним станом авторів, на особистому прийомі у керівництва митниці побувало:
підприємців - 5;
працівників органів Міндоходів (у т.ч. колишніх) - 2;
безробітних - 1.
З метою забезпечення неухильного дотримання чинного законодавства з питань розгляду звернень громадян, реалізації та гарантування закріплених Конституцією України прав громадян на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування, керівництвом митниці вживалися заходи, направлені на забезпечення всебічного контролю за дотриманням законодавства з питань організації роботи зі зверненнями громадян, здійснення аналізу та узагальнення даних щодо звернень громадян, упереджувальної та профілактичної роботи з усунення причин, які можуть викликати скарги громадян, належної інформаційно-роз'яснювальної роботи у взаємодії з Головним управлінням Міндоходів у Закарпатській області щодо змін у митному законодавстві, підтримку в актуальному стані інформаційних стендів тощо.
Аналіз недоліків та порушень у зверненнях громадян та вжиті заходи
Всі скарги, які надійшли до Головного управління Міндоходів у Закарпатській області протягом січня-березня 2014 року на дії чи бездіяльність посадових осіб, не знайшли свого підтвердження та заходи до посадових осіб не вживалися у зв’язку з відсутністю неналежного виконання функціональних обов’язків.
Додаткові заходи
З початку року Головним управлінням Міндоходів у Закарпатській області проведено 29 "гарячих" телефонних ліній з питань звернень громадян. Під час прямої телефонної лінії надійшло 55 дзвінків, що належали до компетенції органів Міндоходів.
Проблеми, порушені під час телефонного спілкування, стосувалися порядку подання звернень до органів Міндоходів, надання письмових роз’яснень адміністрування податків та зборів. За результатами проведених прямих телефонних ліній надано усні роз’яснення.