За 9 місяців 2014 року до територіальних органів Міністерства доходів і зборів у Закарпатській області надійшло 301 письмове звернення громадян.
З початку року до органів Головного управління Міндоходів у Закарпатській області надійшло 243 письмове звернення громадян, що на 2 звернення більше, ніж за відповідний період 2013 року (242), з них: 226 заяв (93%), 14 скарг (5,8%) та 3 пропозиції (0,8%)
Що стосується тематики та проблем, порушених у письмових зверненнях громадян, слід зазначити, що більшість звернень стосувалися інформування про ухилення від сплати податків, проведення перевірок діяльності суб’єктів підприємницької діяльності, надання роз’яснення норм податкового законодавства та інші питання, що належать до компетенції Міндоходів.
Відповіді на звернення надані вчасно без порушення термінів.
Протягом січня-вересня 2014 року до органів Головного управління Міндоходів у Закарпатській області надійшло 14 скарг. Порівняно з минулим роком кількість скарг зменшилась на 1 одиницю. За результатами розгляду 13 скарг на дії, бездіяльність посадових осіб Міндоходів, його територіальних органів та підвідомчих установ і організацій, перегляд їх рішень, 1 скарга стосувалась інших питань. Одна скарга на дії, бездіяльність посадових осіб Міндоходів, його територіальних органів частково підтвердилася.
Відповіді без порушення терміну надано на 13 скарг, 1 знаходиться на розгляді.
Усього Головним управлінням Міндоходів у Закарпатській області (та підпорядкованими ДПІ) перевірено та дано роз’яснення на 10 скарг, 1 скаргу вирішено позитивно та 2 скаргу відправлено за належністю відповідно до статті 7 Закону України „Про звернення громадян”.
Факти ненадання відповідей на скарги не зафіксовано.
З початку року до податкових органів Головного управління Міндоходів у Закарпатській області надійшли 3 (1,2%) повторні звернення громадян.
З початку року до органів Головного управління Міндоходів у Закарпатській області надійшло 1 (0,6%) неодноразове звернення громадян.
З початку року до Головного управління Міндоходів у Закарпатській області (та до підпорядкованих ДПІ) надійшло 8 дублетних звернення громадян що на 8 звернень більше, ніж за відповідний період 2013 року (3,3%).
З початку року до райміськДПІ та до Головного управління Міндоходів у Закарпатській області надійшло 10 колективних звернення від 82 громадян, що на 2 звернення менше, ніж за відповідний період 2013 року (4,1%).
Звернень від жінок, яким присвоєно почесне звання України „Мати-героїня”, інвалідів Великої Вітчизняної війни, Героїв Соціалістичної Праці, Героїв Радянського Союзу та Героїв України протягом січня-вересня 2014 року не надходило.
Протягом 9 місяців 2014 року до територіальних органів Міндоходів Закарпатської області надійшло 1 звернення від учасника бойових дій (0,4%)
Протягом ІІІ кварталів 2014 року до органів Міндоходів Закарпатської області надійшло 2 (0,8%) звернення від інваліда ІІ групи, 2 зверення від інваліда ІІІ групи (0,8%) та 1 (0,4%) звернення від одинокої матері.
Кількість письмових звернень громадян, що надійшла до Чопської митниці Міндоходів станом на 30.09.2014 року склала 58 одиниць, що на 4 звернення більше, ніж за відповідний період 2013 року (54), з них: 56 заяв (96,6 %), 2 скарги (3,4 %), пропозицій не надходило (0 %).
Що стосується тематики та проблем, порушених у письмових зверненнях громадян, слід зазначити, що звернення стосувалися:
працевлаштування в Міндоходів та його територіальні органи громадян – 4 звернення;
працевлаштування (поновлення) в Міндоходів колишніх працівників – 13 звернень;
питання фінансового забезпечення працівників (у т.ч. колишніх) – 19 звернень;
умов, організації та охорони праці – 2 звернення;
інших питань – 10 звернень (у тому числі 2 - щодо присвоєння рангу державного службовця та персонального звання; 1 - щодо накладених дисциплінарних стягнень, 2 - щодо відкликання своєї заяви, 2 - щодо пересилання або видачі трудової книжки, 1 - щодо відкликання поданою митницею заяви про перегляд ухвали ВАСУ; 2 - щодо надання матеріалів службового розслідування);
питань митної політики – 7 звернень (у т.ч. щодо митного оформлення (ввезення, вивезення) транспортних засобів, відмови у митному оформленні – 2; щодо порушення митних правил (незаконного переміщення товарів та транспортних засобів, інше) – 2; повернення предметів, вилучених у справі про порушення митних правил – 3);
діяльності центральних органів виконавчої влади – 3 звернення (у т.ч. щодо роз’яснення з питань митного законодавства – 1; дій посадових осіб митниці – 2).
При наявному незначному зростанні (7,4 %) кількості звернень у порівняні з аналогічним періодом минулого року, відмічаємо позитивну тенденцію щодо значного зменшення кількості скарг, з якими громадяни зверталися до Чопської митниці Міндоходів. Так, у порівнянні з минулим роком кількість скарг громадян зменшилась на 16 одиниць, що складає 89 %.
За результатами розгляду усіх скарг заявникам надано вичерпні роз’яснення. Фактів ненадання відповідей на скарги не зафіксовано.
Жодне повідомлення (скарга) щодо незадовільної організації роботи митниці, неправомірних дій або неналежного виконання службових обов’язків з боку окремих працівників митниці не знайшло свого підтвердження, дії посадових осіб митниці за результатами проведених перевірок визнано правомірними.
З початку року до митниці надійшло 3 повторні звернення громадян, питома вага повторних звернень при цьому складає 5,2 %. За аналогічний період минулого року зафіксовано 1 повторне звернення, їх питома вага складала 1,9 %. У поточному році при збільшенні кількості повторних звернень відмічаємо відсутність дублетних звернень. За аналогічний період у минулому році кількість дублетних звернень становила 4 звернення.
На підставі проведеного аналізу письмових звернень за соціальним станом авторів звернень установлено наступне співвідношення отриманих звернень:
пенсіонер – 3 звернення;
державний службовець – 2 звернення;
учень, студент – 1 звернення;
працівники органів Міндоходів (у т.ч. колишні) – 40 звернень;
адвокат - 6 звернень;
соціальний стан авторів звернень не визначено – 6 звернень.
За результатами розгляду письмових звернень, що надійшли до митниці у звітному періоді, вирішено позитивно 19 звернень (32,8 %), дано роз’яснення – 39 (67,2 %).
Проведення особистого прийому громадян посадовими особами органів Міндоходів у Закарпатській області протягом січня-вересня 2014 рокуПроведення особистого прийому громадян посадовими особами органів Міндоходів області здійснюється в громадських приймальнях та згідно затверджених наказами графіків особистого прийому громадян.
З початку року здійснено 344 прийоми за зверненнями громадян, що на 158 звернень менше, ніж за відповідний період 2013 року (68,5%), з них: 296 заяв (86%), 48 пропозицій (14%).
Усі звернення розглянуті під час проведення особистих прийомів, за результатами яких заявникам надано вичерпні відповіді та роз’яснення.
Щодо тематики звернень, то більшість звернень стосувалися надання роз’яснень та застосування норм податкового законодавства по податку на додану вартість, податку на прибуток підприємств, податку з доходів фізичних осіб, оподаткування доходів підприємницької діяльності, платі за землю, податкової звітності тощо.
З початку року до теритрыальних органыв Міндоходів у Закарпатській області надійшло 1 неодноразове звернення громадян, що на 1 звернення більше, ніж за відповідний період 2013 року (0,3%). Крім того, протягом 2014 року надійшло 1 повторне звернення (0,3%).
Звернень від жінок, яким присвоєно почесне звання України „Мати-героїня,” інвалідів Великої Вітчизняної війни, Героїв Соціалістичної Праці, Героїв Радянського Союзу та Героїв України протягом січня-вересня 2014 року не надходило.
Протягом січня-вересня 2014 року до державних податкових інспекцій Головного управління Міндоходів у Закарпатській області надійшло 2 (0,6%) звернення від інваліда ІІ групи, 1 звернення від ветерана праці (0,3%) та 1 звернення від одинокої матері (0,3%).
Особистий прийом громадян у Чопській митниці Міндоходів проводиться з дотриманням Графіку, затвердженого наказом митниці від 09.09.2014 № 520. Графік особистого прийому громадян розміщено для ознайомлення на інформаційних стендах адмінприміщення митниці, митних постів, відділів митного оформлення та інших структурних підрозділів митниці, які здійснюють митний контроль та митне оформлення, на веб-порталі територіального органу Міндоходів у Закарпатській області.
Станом на 30.09.2014 здійснено 11 особистих прийомів громадян начальником митниці, 15 прийомів заступниками начальника митниці, 10 - іншими посадовими особами митниці.
Всього у звітному періоді керівництвом митниці здійснено 36 прийомів за зверненнями громадян, що на 32 звернення менше, ніж за відповідний період 2013 року, з них 36 заяв (100 %).
Запис відвідувачів ведеться у журналах установленої форми. Перешкоди в організації особистого прийому громадян за місцем розташування митниці та її структурних підрозділів відсутні. Організація особистого прийому громадян здійснюється у відповідності до норм чинного законодавства, у повній мірі забезпечується всебічний та оперативний розгляд кожного звернення, встановлено належний контроль за своєчасністю їх розгляду.
На особистих прийомах у керівництва митниці громадяни порушували наступні питання:
з митної політики - 11, у тому числі щодо:
звільнення від митних платежів, повернення (помилково та/або надміру сплачених сум митних платежів) – 1;
порушення митних правил (незаконного переміщення товарів та транспортних засобів, інше) – 5;
митного оформлення (ввезення, вивезення) товарів, відмови у митному оформленні – 4;
митного оформлення (ввезення, вивезення) транспортних засобів, відмови у митному оформленні – 1;
працевлаштування в Міндоходів та його територіальні органи громадян – 11;
працевлаштування (поновлення) в Міндоходів колишніх працівників – 2;
переведення до іншого структурного підрозділу митниці – 3;
роз’яснення з питань митного законодавства – 8;
надання благодійної, матеріальної допомоги – 1.
На підставі проведеного аналізу установлено, що найбільш частими є випадки, коли на особистих прийомах громадяни звертаються до керівництва митниці із питаннями щодо надання роз’яснень з різних питань митного законодавства; питань, пов’язаних з прийомом на роботу та проходженням служби в митних органах; а також питань з митної політики.
У результаті розгляду звернень громадян на особистих прийомах громадяни отримали консультації з питань митного контролю та митного оформлення, деяким особам на їх вимогу надано допомогу в оформленні документів, необхідних для подання митним органам.
Упродовж 9 місяців 2013 та 2014 років скарги, заявлені на особистому прийомі, від громадян не надходили.
У звітному періоді на особистих прийомах громадяни зверталися із усними заявами, випадків звернень громадян із колективними, повторними та неодноразовими зверненнями не зафіксовано.
Фактів порушень посадовими особами митниці положень Закону, невирішення порушених у зверненні громадянина обґрунтованих питань, які належать до компетенції митниці, посадової особи, у звітному періоді не встановлено.
За даними проведеного аналізу звернень громадян за соціальним станом авторів, на особистому прийомі у керівництва митниці побувало:
пенсіонерів – 4;
державних службовців – 2;
підприємців – 13;
працівників органів Міндоходів (у.т.ч. колишніх) – 8;
учнів, студентів – 1;
безробітних – 6;
інші (голова громадського об'єднання - 1, журналіст - 1) – 2.
Станом на 30.09.2014 року звернення від осіб, що потребують соціального захисту (учасників та дітей війни, інвалідів війни, учасників бойових дій, ветеранів праці, інвалідів І-ІІІ груп, дітей-інвалідів, одиноких матерів, жінок, яким присвоєно почесне звання України „Мати-героїня”, багатодітних сімей, осіб, які потерпіли від Чорнобильської катастрофи та учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, Героїв України, Радянського Союзу та Соціалістичної Праці, дітей), не надходили.
При розгляді звернень громадян забезпечується дотримання порядку, який сприяє найбільш об’єктивному, якісному та оперативному їх вирішенню. Рішення, які приймаються за зверненнями, мотивовані й ґрунтуються на нормах законодавства, у встановленому порядку доводяться до відома заявника.
З метою забезпечення неухильного дотримання чинного законодавства з питань розгляду звернень громадян, реалізації та гарантування закріплених Конституцією України права громадян на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування, керівництвом митниці вживалися заходи, направлені на забезпечення всебічного контролю за дотриманням законодавства з питань організації роботи зі зверненнями громадян, здійснення аналізу та узагальнення даних щодо звернень громадян, упереджувальної та профілактичної роботи з усунення причин, які можуть викликати скарги громадян, належної інформаційно-роз’яснювальної роботи щодо змін у митному законодавстві у взаємодії з Головним управлінням Міндоходів у Закарпатській області, підтримку в актуальному стані інформаційних стендів тощо.
Для попередження, недопущення зловживань та проявів корупційних діянь з боку посадових осіб митниці, у приміщеннях, де здійснюється митне оформлення товарів та інших предметів, на інформаційних стендах митниці зазначаються номери телефонів сервісного центру «Пульс» Міністерства доходів і зборів України та контактні телефони керівництва митниці для оперативного вирішення конфліктних ситуацій, оскарження неправомірних, на думку громадян, рішень та вимог посадових осіб митниці.
Нормативні документи, що регламентують роботу зі зверненнями громадян, систематично виносяться для вивчення на заняттях у системі професійного навчання без відриву від служби.
Фактів порушень посадовими особами Чопської митниці Міндоходів положень нормативно-правових актів з питань організації роботи зі зверненнями громадян, невирішення порушених у зверненні громадян обґрунтованих питань, які належать до компетенції митниці, посадової особи, що призвело до повторного звернення чи звернення до органу вищого рівня, у звітному періоді не виявлено.
Додаткові заходиЗ початку року територіальними органами Міндоходів у Закарпатській області проведено 60 „гарячих” телефонних ліній з питань звернень громадян. Під час прямої телефонної лінії надійшов 291 дзвінок, що належав до компетенції органів Міндоходів.
Проблеми, порушені під час телефонного спілкування, стосувалися порядку подання звернень до органів Міндоходів, надання письмових роз’яснень адміністрування податків та зборів. За результатами проведених прямих телефонних ліній надано усні роз’яснення.
З початку року проведено 4 семінари у центрах зайнятості Закарпатської області та 7 зустрічей із новоствореними платниками, на яких були також винесені питання, що стосувалися роз’яснення законодавчих норм з питань звернень громадян.
Протягом січня-вересня 2014 року спеціалістами відділу відомчого контролю та внутрішнього аудиту здійснено 3 комплексні перевірки Хустської, Мукачівської та Ужгородської ОДПІ, за результатами яких до дисциплінарної відповідальності посадові особи не притягалися.
Щомісячно сектором обслуговування платників податків ГУ Міндоходів у Закарпатській області передаються службові записки інформаційно-комунікаційному відділу для висвітлення у ЗМІ та на веб-порталі ГУ Міндоходів у Закарпатській області інформації щодо аналізу розгляду звернень громадян органами Міндоходів Закарпатської області.