У четвер, 17 квітня 2025 року, фахівці Головного управління ДПС у Закарпатській області взяли участь у буткемпі освітньо-грантової програми «Траєкторія 2» в Ужгороді. Зустріч орієнтована на ветеранів та членів їхніх сімей, які прагнуть розпочати або розвивати власний бізнес.
Захід був присвячений питанням оподаткування підприємницької діяльності, де податкові експерти поділилися інформацією щодо систем оподаткування та податкових пільг.
Головне управління ДПС у Закарпатській області представляли Маріанна Решетар – начальник управління податкових сервісів, Наталія Жук – начальник управління оподаткування фізичних осіб та Ольга Погоріляк – заступник начальника управління, начальник відділу адміністрування податків і зборів з фізичних осіб – підприємців.
Маріанна Решетар розповіла про електронні сервіси від ДПС для платників податків. Учасники буткемпу дізналися про можливості «Електронного кабінету платника» та мобільного застосунку «Моя податкова».
– Ці сервіси дозволяють підприємцям отримувати доступ до реєстраційних даних, інформації про об’єкти оподаткування та податкові зобов’язання, а також подавати звітність в електронному вигляді, не відвідуючи податкову. Крім того, можна здійснювати оплату податків через платіжні системи з використанням QR-кодів або спрощеними методами сплати, зокрема Apple Pay та Google Pay, – зазначила Маріанна Решетар.
Наталія Жук докладно розповіла про особливості загальної системи оподаткування для фізичних осіб-підприємців.
– В оподаткуванні на загальній системі платникам слід звернути увагу на те, що податки вираховуються та сплачуються не з загального доходу, а з чистого прибутку. Прибуток – це доходи підприємця, мінус дозволені витрати, пов’язані із веденням діяльності, – наголосила Наталія Жук.
Ольга Погоріляк детально зупинилася на спрощеній системі оподаткування, зосередивши увагу на перших трьох групах єдиного податку, розповіла про особливості сплати податків і зборів для кожної з них, а також ознайомила присутніх із актуальними змінами в оподаткуванні «спрощенців» на 2025 рік.
Особливу увагу під час заходу було приділено питанням податкових пільг для ветеранів-підприємців. Учасники заходу дізналися про звільнення мобілізованих ФОП від обов’язку нарахування, сплати та подання податкової звітності з податку на доходи фізичних осіб, єдиного податку та військового збору на весь період їхньої військової служби.
Також ветеранів-підприємців проінформували про порядок подання документів для отримання податкових пільг, включаючи необхідність подання заяви та копії військового квитка до контролюючого органу протягом 10 днів після демобілізації або після закінчення лікування (реабілітації).
Представники податкової служби роз’яснили, що у випадку відсутності можливості своєчасно виконати податковий обов’язок, ветерани звільняються від відповідальності з обов’язковим виконанням таких зобов’язань протягом 6 місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.
Учасники буткемпу активно долучилися до обговорення, задаючи запитання щодо конкретних ситуацій та отримуючи вичерпні відповіді. Особливий інтерес викликали питання щодо термінів подання документів для отримання податкових пільг та процедури відновлення підприємницької діяльності після демобілізації.
Представники податкової служби Закарпаття зауважують, що для мобілізованих підприємців та членів їхніх родин працюють «гарячі лінії» за номерами телефонів: (0312) 61-21-31, +38 (093) 848-13-15, +38 (096) 270-60-20, (0312) 61-38-65, де можна отримати консультаційну підтримку з питань застосування норм податкового законодавства.
ДПС у Закарпатській області