З метою забезпечення прозорості та відкритості своєї діяльності, реалізації права кожного на доступ до публічної інформації, надання інформації за запитами відповідно до Закону України „Про доступ до публічної інформації” (далі – Закон) ГУ ДФС у Закарпатській області забезпечено розгляд документів щодо надання публічної інформації відповідно до Закону, які надійшли поштою, електронною поштою, факсом, телефоном.
Так, протягом січня-червня 2019 року до територіальних органів ГУ ДФС у Закарпатській області поштою, електронною поштою, факсом, телефоном надійшло 35 запитів, за результатами розгляду яких надано відповіді електронною поштою або поштою відповідно до вимог чинного законодавства України.
В розрізі категорій запитувачів відповідно до Закону протягом січня- червня 2019 року територіальними органами ГУ ДФС у Закарпатській області розглянуто запити від:
- громадян, фізичних осіб – 23 (або 65,7 % від загальної кількості запитів);
- від об'єднань громадян без статусу юридичної – 1 (або 2,9% від загальної кількості);
-від представників засобів масової інформації - 5 (або 14,3% від загальної кількості);
- від юридичних осіб - 6 (або 17,1% від загальної кількості).
Запитувачі, зокрема зверталися з проханням надати інформацію про суми нарахованого єдиного соціального внеску, податкового боргу, туристичного збору у розрізі міст, районів Закарпатської області та іншу податкову інформацію.
За результатами розгляду задоволено 21 запитів на отримання публічної інформації (або 60,0% від загальної кількості запитів), частково задоволено відповіді на 2 запити, по 10 запитам відмовлено у наданні інформації та 2 запити перенаправлено за належністю розпоряднику інформації.
До уваги запитувачів. З моменту набрання чинності Закону України „Про доступ до публічної інформації” можна визначити основні аспекти реалізації цього Закону, які заслуговують до уваги читачів:
1. Запитувачі інформації ототожнюють такі поняття як запит на отримання публічної інформації, звернення, надання податкової консультації, а також консультації з питань практичного застосування окремих норм законодавства України з питань державної митної справи, при цьому дані категорії звернень є різними за наступними ознаками:
- правовими підставами;
- визначенням понять;
- формами;
- строком розгляду;
- змістом;
- вимогами оформлення;
- оплатністю тощо.
2. Згідно із частиною другою статті 2 Закону України „Про доступ до публічної інформації” цей Закон не поширюється на відносини у сфері звернень громадян, які регулюються спеціальним законом, а саме Законом України „Про звернення громадян”.
3. Листи, які за змістом є зверненнями громадян (пропозиції, заяви, скарги тощо) мають бути оформлені з дотриманням вимог Закону України „Про звернення громадян”.
4. Запит на отримання публічної інформації має відповідати вимогам статтей 1 та 19 Закону України „Про доступ до публічної інформації”.