Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Лист ГУ ДФС у Закарпатській області № 436

опубліковано 22 грудня 2015 о 15:59

Головне управління ДФС у Закарпатській області в межах своєї компетенції розглянуло запит щодо відображення суми доходу в Книзі обліку доходів платником єдиного податку та вибору КВЕДу, який дозволяє здійснювати діяльність з розповсюдження лотерей, та повідомляє наступне.

Конституцією України передбачено, що кожен має право на підприємницьку діяльність, яка не заборонена законом.

Основні засади державного регулювання лотерейної сфери в Україні, створення сприятливих умов для розвитку лотерейного ринку встановлено Законом України від 06 вересня 2012 року № 5204-VІ “Про державні лотереї в Україні” зі змінами та доповненнями (далі – Закон).

Відповідно до ст. 1 Закону розповсюджувач державної лотереї – юридична або фізична особа, яка за дорученням оператора державних лотерей здійснює у сукупності або окремо прийняття ставок безпосередньо у гравців, виплату призів, а також інші операції, пов’язані з розповсюдженням державних лотерей.

Вимоги до розповсюджувачів державних лотерей та їх функції встановлено ст. 9 Закону.

Згідно з п. 2 ст. 9 Закону з розповсюджувачами державної лотереї – юридичними чи фізичними особами оператор державних лотерей укладає письмові договори.

Юридичні або фізичні особи мають право здійснювати розповсюдження державної лотереї за наявності посвідчення, виданого оператором державних лотерей, форма якого визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики, політики у сфері випуску і проведення лотерей.

Розповсюдження державних лотерей фізичними та юридичними особами відповідно до укладених з оператором державних лотерей договорів не потребує будь-яких дозволів. Розповсюдження державних лотерей не вимагає обов’язкової реєстрації суб’єктами підприємницької діяльності фізичних осіб – розповсюджувачів.

Правові засади застосування спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності, а також справляння єдиного податку визначені гл. 1 розд. ХІV Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ), п. 291.3 ст. 291 якого встановлено, що обрати спрощену систему оподаткування може виключно юридична особа чи фізична особа – підприємець, якщо така особа відповідає вимогам, встановленим цією главою, та реєструється платником єдиного податку в порядку, визначеному цією главою.

Наказом Міністерства фінансів України та Державного комітету з питань регуляторної політики від 12.12.2002 № 128/1037, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 25.12.2002 за № 1005/7293, затверджені Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з випуску та проведення лотерей (далі – Ліцензійні умови) і Порядок контролю за їх додержанням.

Згідно з п.п. 4.3.7 п. 4.3 розд. 4 Ліцензійних умов розповсюджувачі мають право здійснювати продаж білетів державної лотереї та/або прийняття сплат участі у цій лотереї через електронну систему при наявності посвідчення, виданого оператором.

Відповідно до абзацу четвертого п.п. 4.3.11 п. 4.3 розд. 4 Ліцензійних умов розповсюджувачі (крім банків), у тому числі юридичні особи та фізичні особи – суб’єкти підприємницької діяльності, що сплачують єдиний податок, повинні відображати облік проданих лотерейних білетів та виплати виграшів у книзі обліку розрахункових операцій.

Перелік видів діяльності, здійснення яких заборонено для платників податків, які обрали спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, викладено у п. 291.5 ст. 291 ПКУ. Діяльність з розповсюдження державних миттєвих лотерей до зазначеного переліку не входить.

Враховуючи викладене, діяльність з розповсюдження державних миттєвих лотерей не заборонена для фізичних осіб – підприємців, що здійснюють діяльність на спрощеній системі оподаткування.

Згідно з п. 292.4 ст. 292 ПКУ у разі надання послуг, виконання робіт, зокрема за договорами комісії, доходом платника єдиного податку є сума отриманої винагороди повіреного (агента).

Статтею 1011 Цивільного кодексу України (далі - ЦКУ) визначено, що за договором комісії одна сторона (комісіонер) зобов'язується за дорученням другої сторони (комітента) за плату вчинити один або кілька правочинів від свого імені, але за рахунок комітента.

Комітент повинен виплатити комісіонерові плату в розмірі та порядку, встановлених у договорі комісії (п. 1 ст. 1013 ЦКУ).

Пунктом 292.6 ст. 292 ПКУ встановлено, що датою отримання доходу платника єдиного податку є дата надходження коштів платнику єдиного податку у грошовій (готівковій або безготівковій) формі.

Таким чином, платник єдиного податку у разі надання послуг (виконання робіт) за договорами комісії включає до складу доходу суму отриманої винагороди в день її надходження на розрахунковий рахунок суб'єкта господарювання, яка відображається у гр. 2 Книги.

Відповідно до п. 296.1 ст. 296 ПКУ платники єдиного податку першої - третьої груп ведуть облік у порядку, визначеному підпунктами 296.1.1 - 296.1.3 п. 296.1 ст. 296 ПКУ. Зокрема, платники єдиного податку першої і другої груп та платники єдиного податку третьої групи (фізичні особи - підприємці), які не є платниками податку на додану вартість, ведуть Книгу обліку доходів шляхом щоденного, за підсумками робочого дня, відображення отриманих доходів (пп. 296.1.1 п. 296.1 ст. 296 ПКУ).

Ведення Книги обліку доходів і Книги обліку доходів та витрат з урахуванням змін, внесених до ПКУ, затверджено наказом Міністерства фінансів України від 19.06.2015 N 579, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 07.07.2015 за N 800/27245.

Щодо рекомендацій з приводу КВЕДу.

Класифікація видів економічної діяльності (далі - КВЕД ДК 009:2010), затверджена наказом Держспоживстандарту України від 11.10.2010 № 457.

З метою правильного визначення КВЕД для послуг, визначених у запиті, Вам слід звернутися до Державної служби статистики України.

 

Заступник начальника

Головного управління                        Ю.Ю. Сакалош