ЗАВАНТАЖИТИ ТЕКСТОВУ ВЕРСІЮ
З метою забезпечення прозорості та відкритості своєї діяльності, реалізації права кожного на доступ до публічної інформації, надання інформації за запитами відповідно до Закону України „Про доступ до публічної інформації” (далі - Закон) ГУ ДПС у Закарпатській області забезпечено розгляд документів щодо надання публічної інформації відповідно до Закону, які надійшли поштою, електронною поштою, факсом, телефоном.
Так, протягом січня-вересня 2020 року до територіальних органів ГУ ДПС у Закарпатській області поштою, електронною поштою, факсом, телефоном надійшло 31 запит, за результатами розгляду яких надано відповіді електронною поштою або поштою відповідно до вимог чинного законодавства України.
В розрізі категорій запитувачів відповідно до Закону протягом звітного періоду територіальними органами ГУ ДПС у Закарпатській області розглянуто запити від:
- громадян, фізичних осіб - 23 (або 74% від загальної кількості запитів);
- від представників засобів масової інформації - 1 (або 3% від загальної кількості);
- від об'єднань громадян без статусу юридичної особи – 2 (або 7% від загальної кількості);
- від юридичних осіб – 5 (або 16% від загальної кількості).
Запитувачі, зокрема зверталися з проханням надати інформацію про працівника ДПС, надання копій документів, реквізити рахунків, суми сплати податків та щодо діяльності юридичних осіб та фізичних осіб підприємців.
За результатами розгляду запитів: 19 запитів задоволено, 2 перенаправлено та у 7 випадках відмовлено.
До уваги запитувачів. З моменту набрання чинності Закону України „Про доступ до публічної інформації” можна визначити основні аспекти реалізації цього Закону, які заслуговують до уваги читачів:
1. Запитувачі інформації ототожнюють такі поняття як запит на отримання публічної інформації, звернення, надання податкової консультації, а також консультації з питань практичного застосування окремих норм законодавства України з питань державної митної справи, при цьому дані категорії звернень є різними за наступними ознаками:
- правовими підставами;
- визначенням понять;
- формами;
- строком розгляду;
- змістом;
- вимогами оформлення;
- оплатністю тощо.
2. Згідно із частиною другою статті 2 Закону України „Про доступ до публічної інформації” цей Закон не поширюється на відносини у сфері звернень громадян, які регулюються спеціальним законом, а саме Законом України „Про звернення громадян”.
3. Листи, які за змістом є зверненнями громадян (пропозиції, заяви, скарги тощо) мають бути оформлені з дотриманням вимог Закону України „Про звернення громадян”.
4. Запит на отримання публічної інформації має відповідати вимогам статтей 1 та 19 Закону України „Про доступ до публічної інформації”.