ЗАВАНТАЖИТИ ТЕКСТОВУ ВЕРСІЮ
З метою забезпечення прозорості та відкритості своєї діяльності, реалізації права кожного на доступ до публічної інформації, надання інформації за запитами відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації» (далі - Закон) Головне управління ДПС у Закарпатській області забезпечено розгляд документів щодо надання публічної інформації відповідно до Закону, які надійшли поштою, електронною поштою, факсом, телефоном.
Так, протягом січня-грудня 2020 року до територіальних органів ГУ ДПС у Закарпатській області поштою, електронною поштою, факсом, телефоном надійшло 34 запити, за результатами розгляду яких надано відповіді електронною поштою або поштою відповідно до вимог чинного законодавства України.
По 2 документах в яких посилалися на Закон України «Про доступ до публічної інформації» але по суті були зверненнями, надано проміжні відповіді інформаційного змісту щодо невідповідності вимогам до запиту на отримання публічної інформації та розгляду у порядку та строки, визначені спеціальними законами України.
В розрізі категорій запитувачів відповідно до Закону протягом звітного періоду територіальними органами ГУ ДПС у Закарпатській області розглянуто запити від:
- громадян, фізичних осіб - 26 (або 76% від загальної кількості запитів);
- від представників засобів масової інформації - 1 (або 3% від загальної кількості);
- від об'єднань громадян без статусу юридичної особи – 2 (або 6% від загальної кількості);
- від юридичних осіб – 5 (або 15% від загальної кількості).
Запитувачі, зокрема зверталися з проханням надати інформацію про працівника ДПС, надання копій документів, реквізити рахунків, суми сплати податків та щодо діяльності юридичних осіб та фізичних осіб підприємців.
За результатами розгляду запитів: задоволено 24 запити, 2 перенаправлено та у 8 випадках відмовлено.
До уваги запитувачів. З моменту набрання чинності Закону України «Про доступ до публічної інформації» можна визначити основні аспекти реалізації цього Закону, які заслуговують до уваги читачів:
1. Запитувачі інформації ототожнюють такі поняття як запит на отримання публічної інформації, звернення, надання податкової консультації, а також консультації з питань практичного застосування окремих норм законодавства України з питань державної митної справи, при цьому дані категорії звернень є різними за наступними ознаками:
- правовими підставами;
- визначенням понять;
- формами;
- строком розгляду;
- змістом;
- вимогами оформлення;
- оплатністю тощо.
2. Згідно із частиною другою статті 2 Закону України «Про доступ до публічної інформації» цей Закон не поширюється на відносини у сфері звернень громадян, які регулюються спеціальним законом, а саме Законом України «Про звернення громадян».
3. Листи, які за змістом є зверненнями громадян (пропозиції, заяви, скарги тощо) мають бути оформлені з дотриманням вимог Закону України «Про звернення громадян».
4. Запит на отримання публічної інформації має відповідати вимогам статтей 1 та 19 Закону України «Про доступ до публічної інформації».