ЗАВАНТАЖИТИ ТЕКСТОВУ ВЕРСІЮ
З метою забезпечення прозорості та відкритості своєї діяльності, реалізації права кожного на доступ до публічної інформації, надання інформації за запитами відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації» (далі – Закон) Головним управлінням ДПС у Закарпатській області забезпечено розгляд документів щодо надання публічної інформації відповідно до Закону, які надійшли поштою, електронною поштою, факсом, телефоном.
Так, протягом січня-травня 2023 року до ГУ ДПС у Закарпатській області поштою, електронною поштою, факсом, телефоном надійшло 8 запитів, за результатом розгляду надано відповідь електронною поштою та поштою відповідно до вимог чинного законодавства України.
В розрізі категорій запитувачів відповідно до Закону протягом звітного періоду ГУ ДПС у Закарпатській області розглянуто запити від:
- громадян - 4 (або 50% від загальної кількості запитів);
- від представників засобів масової інформації - 0 (або 0% від загальної кількості);
- від юридичних осіб – 4 (або 50% від загальної кількості).
Запитувачі зверталися з проханням надати інформацію щодо надходжень до бюджету за 2022 рік військового збору територіальних громад, щодо інформації про фізичних та юридичних осіб, які мають у власності нерухоме майно відмінне від земельної ділянки, на які нараховується податкове зобов’язання, щодо кількості жінок, зареєстрованих фізичними особами-підприємцями, надання інформації по податковому боргу ФОП, щодо фінансової звітності ТзОВ, а також ставки земельного податку.
За результатом розгляду запитів: 5 запитів задоволено, всім іншим запитувачам відмовлено в наданні інформації.
До уваги запитувачів. З моменту набрання чинності Закону України «Про доступ до публічної інформації» можна визначити основні аспекти реалізації цього Закону, які заслуговують до уваги читачів:
1. Запитувачі інформації ототожнюють такі поняття як запит на отримання публічної інформації, звернення, надання податкової консультації, а також консультації з питань практичного застосування окремих норм податкового законодавства України, при цьому дані категорії звернень є різними за наступними ознаками:
- правовими підставами;
- визначенням понять;
- формами;
- строком розгляду;
- змістом;
- вимогами оформлення;
- оплатністю тощо.
2. Згідно із частиною другою статті 2 Закону України «Про доступ до публічної інформації» цей Закон не поширюється на відносини у сфері звернень громадян, які регулюються спеціальним законом, а саме Законом України «Про звернення громадян».
3. Листи, які за змістом є зверненнями громадян (пропозиції, заяви, скарги тощо) мають бути оформлені з дотриманням вимог Закону України «Про звернення громадян».
4. Запит на отримання публічної інформації має відповідати вимогам статей 1 та 19 Закону України «Про доступ до публічної інформації».