Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Організація роботи зі зверненнями громадян у січні-червні 2015 року

опубліковано 14 липня 2015 о 11:18

Головне управління ДФС у Закарпатській області

З початку року до Головного управління ДФС у Закарпатській області  надійшло 132 письмових звернень громадян, що на 19 звернень менше, ніж за відповідний період 2014 року (151), з них: 124 заяв (93,9%), 8 скарг (6,1%), 0 пропозицій.

Що стосується тематики та проблем, порушених у письмових зверненнях громадян, слід зазначити, що більшість звернень стосувалися  інформування про ухилення від сплати податків, проведення перевірок діяльності суб’єктів підприємницької діяльності, надання роз’яснення норм податкового законодавства, відмови від РНОКПП та інші питання, що належать до компетенції ДФС.

Відповіді на звернення, надані вчасно без порушення термінів.

Порівняно з минулим роком кількість скарг зменшилась на 3 одиниці.

Протягом січня-червня 2015 року надійшло 7 скарг на дії, бездіяльність посадових осіб ДФС, його територіальних органів та підвідомчих установ і організацій, перегляд їх рішень та 1 скарга на корупційні діяння (зловживання владою або службовим становищем) посадових осіб ДФС, його територіальних органів та відомчих установ і організацій.

Відповіді без порушення терміну надано на 7 скарг, 1 скарги знаходяться на виконанні.  З 6 розглянутих скарг жодна не підтвердилася.

Усього ГУ ДФС у Закарпатській області та підпорядкованими ДПІ перевірено та відмовлено в задоволенні у 4 випадках, на 2 скарги дано роз’яснення, 1 скаргу відправлено за належністю відповідно до статті 7 Закону України „Про звернення громадян”.

Факти ненадання відповідей на скарги не зафіксовано.

З початку року до Головного управління ДФС у Закарпатській області надійшло:

- 1 повторне звернення громадян, що на 1 звернення більше, ніж за відповідний період 2014 року;

- 8 колективних звернень від 97 громадян, що на 7 звернень більше ніж за відповідний період 2014 року;

- 1 звернення ветерана праці (0,1%), 3 звернення від інвалідів ІІ групи (2,3%).

З початку року до Головного управління ДФС у Закарпатській області  1 неодноразове звернення.

Звернень від жінок, яким присвоєно почесне звання України „Мати-героїня”, інвалідів Великої Вітчизняної війни, Героїв Соціалістичної Праці, Героїв Радянського Союзу та Героїв України протягом січня-червня 2015 року не надходило.

Проведення особистого прийому громадян у січні-червні 2015 року

Проведення особистого прийому громадян посадовими особами органів ДФС області здійснюється в громадських приймальнях та згідно затверджених наказами графіків особистого прийому громадян.

З початку року здійснено 48 прийомів за зверненнями громадян що на 209 звернення менше, ніж за відповідний період 2014 року (257), з них: 39 заяв (81,3%), 0 скарг, 9 пропозиції (18,7%).

Усі звернення розглянуті під час проведення особистих прийомів, за результатами яких заявникам надано вичерпні відповіді та роз’яснення.

Щодо тематики звернень, то більшість звернень стосувалися надання роз’яснень та застосування норм податкового законодавства по податку з доходів фізичних осіб, оподаткування доходів підприємницької діяльності, платі за землю, податкової звітності, єдиного податку тощо.

Звернень від жінок, яким присвоєно почесне звання України „Мати-героїня”, інвалідів Великої Вітчизняної війни, Героїв Соціалістичної Праці, Героїв Радянського Союзу та Героїв України протягом січня-червня 2015 року не надходило.

Протягом січня-червня  2015 року до Головного управління ДФС у Закарпатській області надійшло 2 (4,2%) звернення від дитини.

Відмов фахівцями Головного управління ДФС у Закарпатській області у задоволенні права на звернення громадян не зафіксовано. Порушення Закону України  «Про звернення громадян» при розгляді звернень громадян на особистому прийомі відсутні.

Закарпатська митниця ДФС

Закарпатська митниця ДФС приділяє значну увагу організації роботи зі зверненнями громадян як одному з пріоритетних напрямів роботи. Основний акцент робиться на тому, щоб кожен громадянин, який звертається, був почутий, а жодна його обґрунтована проблема не залишилась поза увагою.

З метою оперативного реагування на інформацію заявників Закарпатська митниця ДФС здійснює системний аналіз звернень, що надходять від громадян.

Кількість письмових звернень громадян, що надійшла до Закарпатської митниці ДФС (Чопської митниці Міндоходів) станом на 24.06.2015 року, складає 59 одиниць (на 22 звернення більше, ніж за  аналогічний період минулого року),  з них:  57 заяв (96,6 %),  2 скарги (3,4 %),  пропозицій не надходило. 

Що стосується тематики та проблем, порушених у письмових зверненнях громадян, слід зазначити, що порушені у зверненнях питання стосувалися:

працевлаштування в ДФС та його територіальні органи громадян – 13 звернень;

працевлаштування (поновлення) в ДФС колишніх працівників – 12 звернень;

питання фінансового забезпечення працівників (у т.ч. колишніх) – 6 звернення;

інших питань – 12 звернень (щодо надання інформації про відсторонення, матеріалів відеоспостереження, акту переогляду та характеристики, копії наказів про звільнення тощо);

питань митної політики – 12 звернень (у т.ч. щодо порушення митних правил (незаконного переміщення товарів та транспортних засобів – 3; продовження строку тимчасового ввезення (вивезення), транзиту через митну територію України товарів та транспортних засобів, доставки до митного органу призначення – 1; звільнення від митних платежів, повернення (помилково та/або надміру сплачених сум митних платежів) - 1; митного оформлення (ввезення/вивезення) транспортних засобів - 1; інше – 3: щодо видачі майна зі складу митниці без нарахування витрат за зберігання - 1, щодо надання інформації про час заїзду на митний пост -1; щодо зняття транспортного засобу з контролю - 1), інших питань, що належать до компетенції органів ДФС – 3:  щодо надання інформації про розгляд заяви - 2, щодо надання уточненої інформації - 1;

діяльності центральних органів виконавчої влади – 4 звернення, у т.ч. 2 скарги на дії посадових осіб митниці.  

Проведений аналіз питань, порушених у письмових зверненнях громадян, свідчить про різноманітний характер причин для звернення. Однак, найчастіше (72 % від загальної кількості письмових звернень) дописувачі зверталися із заявами щодо працевлаштування громадян та поновлення у митницю колишніх працівників органів Міндоходів, питання фінансового забезпечення та інших проблем, які виникають у посадових осіб митниці (у тому числі колишніх)  при проходженні служби. Наступною за чисельністю є група кореспондентів, які зверталися до митниці із наданням роз’ясненням з різних питань митної політики. Їх питома вага складає 20,3 % від загальної кількості отриманих письмових звернень громадян.    

Станом на 24.06.2015 року надійшло 1 письмове звернення від особи, що потребує соціального захисту (одинокої матері).

За статтю авторів звернень станом на 24.06.2015 року до митниці надійшли звернення від:

чоловіків – 46 (78 %);

жінок – 13 (22 %).

У звітному періоді відмічається відсутність повторних, дублетних, неодноразових та колективних звернень. За аналогічний період минулого року зафіксовано 2 повторних письмових звернення.

На підставі проведеного аналізу письмових звернень громадян за соціальним станом авторів звернень установлено наступне співвідношення отриманих звернень:

державний службовець – 7 звернень;

військовослужбовець – 1 звернення;

працівники органів ДФС (у т.ч. колишні) – 22 звернення;

інші (адвокати) - 19 звернень;

соціальний стан авторів звернень не визначено – 9 звернень;

безробітний – 1 звернення.

Таким чином, проведений аналіз письмових звернень за їх категоріями  дозволяє зробити висновок про те, що збільшення їх загальної кількості зумовлено зверненням громадян з питань працевлаштування та процесами, пов’язаними із поновленням колишніх працівників митних органів.

Розгляд письмових звернень громадян здійснювався на належному рівні, з дотриманням строків, установлених чинним законодавством. За результатами розгляду письмових звернень вирішено позитивно 18 звернень (30,5 %), дано роз’яснення – 40 (67,8 %), 1 звернення повернуто авторові відповідно до статей 5, 7 Закону України «Про звернення громадян» (1,7 %).

При розгляді звернень громадян забезпечується дотримання порядку, який сприяє найбільш об’єктивному, якісному та оперативному їх вирішенню. При цьому особи, які здійснюють розгляд звернень, для всебічного вирішення порушених питань уважно заглиблюються до суті питань авторів звернень. Рішення, які приймаються за зверненнями, мотивовані й ґрунтуються на нормах чинного законодавства та у встановленому порядку доводяться до відома кожного заявника.

Особистий прийом громадян у Закарпатській митниці ДФС проводиться з дотриманням затвердженого Тимчасового графіку особистого прийому громадян посадовими особами Закарпатської  митниці ДФС, який розміщено для ознайомлення на інформаційних стендах адмінприміщення митниці, митних постів, відділів митного оформлення та інших структурних підрозділів митниці, які здійснюють митний контроль та митне оформлення, а також на веб-порталі територіального органу ДФС у Закарпатській області.

Станом на 24.06.2015 здійснено 7 особистих прийомів громадян начальником митниці, 13 прийомів  - заступниками начальника митниці, 8 - іншими посадовими особами митниці.

Всього у звітному періоді посадовими особами митниці здійснено 28 прийомів за зверненнями громадян що на 1 звернення більше, ніж за аналогічний період минулого року, з них усі 28 - заяви (100 %).

Запис відвідувачів ведеться у журналах установленої форми. Перешкоди в організації особистого прийому громадян за місцем розташування митниці та її структурних підрозділів відсутні. Організація особистого прийому громадян здійснюється у відповідності до норм чинного законодавства, у повній мірі забезпечується всебічний та оперативний розгляд кожного звернення, встановлено належний контроль за своєчасністю їх розгляду. 

Упродовж 2015 року скарги, заявлені на особистому прийомі, від громадян не надходили. Громадяни зверталися із усними заявами, випадків звернень громадян із колективними, повторними та неодноразовими зверненнями не зафіксовано.     

На особистих прийомах у посадових осіб митниці громадяни порушували наступні питання:

надання благодійної, матеріальної допомоги – 1;

працевлаштування в ДФС та його територіальні органи громадян  – 4;

поновлення в митниці колишніх працівників – 1;

роз’яснення з питань митного законодавства – 3;

транспорту і зв’язку – 1;

інше (щодо налагодження співпраці) – 1;

з митної політики - 17, у тому числі щодо:

класифікації товарів та визначення митної вартості – 1;

митного оформлення (ввезення, вивезення) товарів, відмови у митному оформленні – 8;

митного оформлення (ввезення, вивезення) транспортних засобів, відмови у митному оформленні – 3;

продовження строку тимчасового ввезення (вивезення), транзиту через митну територію України товарів та транспортних засобів, доставки до митного органу призначення – 1;

порушення митних правил (незаконного переміщення товарів та транспортних засобів, інше) – 2;

інше (щодо організації тимчасової зони митного контролю, розміщення зрідженого газу) – 2.

Станом на 24.06.2014 року на особистому прийомі у начальника митниці зафіксовано 1 звернення від особи, яка потребує соціального захисту -  голови громадської організації «Захист дітей війни». За результатами розгляду звернення громадянину надано роз’яснення відповідно до норм чинного законодавства.

У результаті розгляду звернень на особистих прийомах громадяни отримали консультації з питань митного контролю та митного оформлення, деяким особам на їх вимогу надано допомогу в оформленні документів, необхідних для подання митним органам.

На підставі проведеного аналізу установлено, що найбільш частими є випадки, коли на особистих прийомах громадяни звертаються до посадових осіб митниці із питаннями про надання роз’яснень з різних питань митної політики.

Фактів порушень посадовими особами митниці положень Закону, не вирішення порушених у зверненні громадянина обґрунтованих питань, які належать до компетенції митниці, посадової особи, у звітному періоді не встановлено.

За даними проведеного аналізу звернень громадян  за соціальним станом авторів, на особистому прийомі у посадових осіб митниці побувало:

підприємців – 13;

державних службовців – 2;

безробітних – 6;

пенсіонерів – 1;

працівників органів ДФС (у.т.ч. колишніх) – 1;

фізичні особи, які проводять незалежну професійну діяльність – 2;

інших (голова громадської організації - 1, представник громадянина Словаччини – 1, директор благодійного фонду - 1) – 3.

При розгляді звернень громадян забезпечується дотримання порядку, який сприяє найбільш об’єктивному, якісному та оперативному їх вирішенню. Рішення, які приймаються за зверненнями, мотивовані й ґрунтуються на нормах законодавства, у встановленому порядку доводяться до відома кожного заявника. Для виявлення причин, що породжують звернення громадян, та з метою удосконалення цього напрямку Закарпатською митницею ДФС проводиться системний аналіз, узагальнення звернень громадян, що дає можливість своєчасно виявляти найбільш гострі проблеми, які потребують негайного їх вирішення, та вжиття додаткових заходів щодо створення належних умов для якісного і своєчасного розгляду звернень громадян.

З метою забезпечення неухильного дотримання чинного законодавства з питань розгляду звернень громадян, реалізації та гарантування закріплених Конституцією України права громадян на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування, керівництвом митниці вживалися заходи методологічного, організаційного, комунікативного, інформаційно-аналітичного характеру, спрямовані на удосконалення цієї роботи. Основні зусилля акцентовано на забезпечення всебічного контролю за дотриманням законодавства з питань організації роботи зі зверненнями громадян, здійснення аналізу та узагальнення даних щодо звернень громадян, упереджувальної та профілактичної роботи з усунення причин, які можуть викликати скарги громадян, належної інформаційно-роз’яснювальної роботи щодо змін у митному законодавстві у взаємодії з Головним управлінням ДФС у Закарпатській області, підтримку в актуальному стані інформаційних стендів тощо. 

Для попередження й недопущення зловживань та проявів корупційних діянь з боку посадових осіб митниці, у приміщеннях, де здійснюється митне оформлення товарів та інших предметів, на інформаційних стендах митниці зазначаються номери телефонів сервісного центру «Пульс» Державної фіскальної служби України, контактні телефони керівництва митниці для оперативного вирішення конфліктних ситуацій, оскарження неправомірних, на думку громадян, рішень та вимог посадових осіб митниці.

Нормативні документи, що регламентують роботу зі зверненнями громадян, систематично виносяться для вивчення на заняттях у системі професійного навчання без відриву від служби. 

Фактів порушень посадовими особами Закарпатської митниці ДФС  положень нормативно-правових актів з питань організації роботи зі зверненнями громадян, не вирішення порушених у зверненні громадян обґрунтованих питань, які належать до компетенції митниці, посадової особи, що призвело до повторного звернення чи звернення до органу вищого рівня,     у звітному періоді не виявлено.