Фахівці Мукачівської ДПІ роз’яснюють відвідувачам ЦОП актуальні питання щодо застосування норм податкового законодавства. Податківці надають інформацію з Державного реєстру фізичних осіб-платників податку (далі-Державний реєстр) про джерела/суми нарахованого доходу, утриманого та сплаченого податку та військового збору.
Статтею 70 Податкового кодексу України (далі-ПКУ) передбачено, що до інформаційної бази Державного реєстру включаються дані про фізичних осіб, зокрема про джерела отримання доходів, суми нарахованих та/або сплачених податків.
Порядок отримання відомостей з Державного реєстру визначено розділом Х Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб-платників податків, затвердженого наказом Мінфівну від 29.09.2017 року №822, згідно з яким відомості з Державного реєстру є документом, який безоплатно надається податковим органом за зверненням фізичної особи-платника податків (його представника) щодо отримання відомостей з Державного реєстру та свідчить про наявність або відсутність відомостей про таку особу в Державному реєстрі.
Для отримання відомостей про себе з Державного реєстру фізична особа звертається особисто або через представника до податкового органу за своєю податковою адресою або до будь-якого податкового органу, подає документ, що посвідчує особу та заявку за формою 10ДР. Представник додає до заявки за формою № 10ДР довіреність, засвідчену в нотаріальному порядку, на отримання відомостей з Державного реєстру, документ, що посвідчує особу такого представника та ксерокопію документа, що посвідчує особу довірителя.
Фізична особа – платник податків може отримати відомості з Державного реєстру про джерела/суми нарахованого доходу, утриманого та сплаченого податку та військового збору в один із таких способів:
- в паперовому вигляді – шляхом звернення особисто або через представника до податкового органу за своєю податковою адресою або до будь-якого податкового органу-відповідно до вимог розділу Х Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб-платників податків, затвердженого наказом Мінфіну від 29.09.2027 №822 (із змінами);
- в елетронному вигляді – шляхом надсилання запиту щодо отримання відомостей з Державного реєстру про джерела/суми нарахованого доходу, утриманого та сплаченого податку та військового збору за допомогою інформаційно-комунікаційної системи «Електронний кабінет» (cabinet.tax.gov.ua) (далі- Електронний кабінет).
Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через вебпортал ДПС.
Фізична особа-платник податків засобами Електронного кабінету може отримати у відповідь на запит відомості з Державного реєстру про джерела/суми нарахованого, утриманого та сплаченого податку та військового збору в електронному вигляді, засвідчені кваліфікованою електронною печаткою ДПС.
Електронний документ, засвідчений кваліфікованою електронною печаткою ДПС, є аналогом паперового документа, виданого податковим органом.
Інструкція щодо дій користувача для отримання такого електронного документу знаходиться на вебпорталі ДПС за адресою: http://tax.gov.ua у приватній частині Електронного кабінету розділі: Допомога-ЕК для громадян-Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків.
Нагадуємо, що платники податків за отриманням адміністративних послуг, консультацій та практичної допомоги з питань роботи електронних сервісів від ДПС можуть звернутися до фахівців ЦОП Мукачівської ДПІ.
За матеріалами Мукачівської ДПІ
ГУ ДПС у Закарпатській області