Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Податківці Мукачівської ДПІ інформують платників про порядок листування з ДПС в електронній формі

опубліковано 15 липня 2025 о 13:43

Днями податківці Мукачівської ДПІ провели тренінг для платників податків, під час якого обговорили порядок листування з ДПС в електронній формі.

З метою підвищення ефективності інфрмаційної взаємодії з податковими органами, Мукачівська ДПІ в Закарпатській області звертає увагу платників на можливість здійснення листування в електронному вигляді через «Електронний кабінет платника», відповідно до пункту 42.4ст.42 Податкового кодексу України.

Підпунктами 17.1.13 та 17.1.14 п.17.1 ст.17 Кодексу передбачено, що платник податків має право самостійно обирати спосіб взаємодії з податковим органом в електронній через електронний кабінет, якщо інше не встановлено Кодексом, реалізовувати через електронний кабінет права та обов’язки, передбачені Кодексом та які можуть бути реалізовані в електронній формі засобами електронного зв’язку.

Платники податків, які подають звітність в електронній формі або пройшли електронну ідентифікацію онлайн в Електронному кабінеті, можуть здійснювати листування з податковим органом засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України від 22.05.2003 року №851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» із змінами та доповненнями та від 05.10.2017 року №2155-VII «Про електронні довірчі послуги» із змінами та доповненнями.

Листування податковим органом з платниками податків, визначений абз. Першим п.42.4 ст.42 Кодексу, які подали заяву про бажання отримувати документи через Електронний кабінет, здійснюється засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів №851 та №2155 шляхом надіслання документа в електронний кабінет з одночасним надісланням платнику податків на його електронну адресу інформації про вид документа, дату та час його надіслання в електронний кабінет.

Електронний кабінет забезпечує можливість реалізації платниками податків прав та обов’язків, визначених Кодексом та іншими законами, контроль за дотриманням яких покладено на податкові органи, та нормативно-правовими актами, прийнятими на підставі та на виконання цього Кодексу, зокрема отримання будь-якого документа, що стосується такого платника податків та має бути виданий йому контролюючим органом згідно із законодавством України, забезпечення взаємодії платників податків з контролюючими органами з інших питань, передбачених Кодексом, яка може бути реалізована в електронній формі засобами електронного зв’язку (п.421.2 ст421 Кодексу).

Відповідно до п.18 Порядку функціонування Електронного кабінету, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 1407.2017 року №637, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 01.08.2017 року №942/30810, зі змінами, листування податкових органів з платниками податків, які подають звітність електронній формі у встановленому законодавством порядку або пройшли електронну ідентифікацію онлайн в Електронному кабінеті, здійснюється в електронній формі за умови подання Заяви про бажання отримувати документи через Електронний кабінет за формою згідно з додатком 3 Порядку.

Якщо платник податків не подав заяву про бажання отримувати документи через Електронний кабінет, листування з платником податків здійснюється шляхом надіслання за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручаються платнику податків (його представнику) (п.42.5 ст.42 Кодексу).

Порядок подання Заяви:

- увійти до приватної частини Електронного кабінету (здійснюється після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого підпису, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг, через Інтегровану систему електронної ідентифікації-id.gov.ua (MobileID та DfnkID), за допомогою Дія.Підпис або «хмарного» кваліфікованого електронного підпису);

- у меню «Налаштування» обрати вкладку «Бажання листування з КО»;

- натиснути «Бажаю отримувати документи» та вказати електронну пошту, на яку бажаєте отримувати інформацію про документи, що надійшли в Електронний кабінет;

- підписати КЕП та надіслати.

Можливість здійснення листування в електронній формі створює умови для оперативної, надійної та зручної взаємодії платників податків із податковими органами.

Також працівники Мукачівської ДПІ наголошують, що платники податків за отриманням адміністративних послуг, консультацій та практичної допомоги з питань роботи електронних сервісів від ДПС можуть звернутися до фахівців ЦОП Мукачівської ДПІ.

За матеріалами Мукачівської ДПІ

ГУ ДПС у Закарпатській області