Податківці інформують, які документи та до якого контролюючого органу повинен подати нерезидент (іноземна компанія, організація) для взяття на облік відповідно до п. 60 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ.
Відповідно до п. 60 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – ПКУ) нерезиденти (іноземні компанії, організації), які здійснюють господарську діяльність на території України та/або які до набрання чинності Законом України від 16 січня 2020 року № 466-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» (далі – Закон) належно акредитували (зареєстрували, легалізували) на території України відокремлені підрозділи, у тому числі постійні представництва, і станом на 01 січня 2021 року не перебувають на обліку в контролюючих органах, зобов’язані протягом трьох місяців подати до контролюючих органів документи для взяття їх на облік у порядку, встановленому п. 64.5 ст. 64 розд. ІІ ПКУ.
Нормами п. 64.5 ст. 64 розд. ІІ ПКУ та розд. ІІІ, IV Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 (далі – Порядок № 1588), визначені підстави і перелік документів, які подаються нерезиденти (іноземними юридичними компаніями, організаціями) до контролюючих органів для взяття на облік.
Для взяття на облік нерезидентів (іноземні компанії, організації), які здійснюють господарську діяльність на території України та/або мають на території України відокремлені підрозділи, у тому числі постійні представництва, подають до контролюючих органах заяви за формою № 1-ОПН, до яких додаються копії наступних документів (з пред’явленням оригіналів):
витягу з відповідного бізнес-реєстру (торговельного, банківського або іншого реєстру, в якому фіксується факт державної реєстрації компанії, організації), виданого в країні реєстрації іноземної компанії, організації та легалізованого в установленому порядку, якщо інше не передбачено міжнародними договорами, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, що супроводжується нотаріально засвідченим перекладом українською мовою;
документ, що підтверджує присвоєння ідентифікаційного (реєстраційного, облікового) номера (коду) нерезидента в країні його реєстрації, якщо у витягу з відповідного бізнес-реєстру не зазначені відомості про такий номер (код), що супроводжується нотаріально засвідченим перекладом українською мовою;
документ, яким підтверджуються повноваження представника нерезидента. У разі якщо такий документ виданий в країні реєстрації нерезидента, він повинен бути легалізований в установленому порядку, якщо інше не передбачено міжнародними договорами, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, та супроводжуватися нотаріально засвідченим перекладом українською мовою;
документ про акредитацію (реєстрацію, легалізацію) відокремленого підрозділу іноземної компанії, організації на території України, якщо нерезидент здійснює в Україні діяльність через відокремлений підрозділ.
Нерезидент, який здійснює господарську діяльність на території України та має належно акредитований (зареєстрований, легалізований) на території України відокремлений підрозділ, стає на облік у контролюючому органі за місцезнаходженням відокремленого підрозділу.
Нерезидент, який здійснює господарську діяльність на території України через своє постійне представництво, реєструється також платником податку на прибуток.
Якщо нерезидент має на території України два і більше постійних представництв, то платником податку на прибуток реєструється за місцезнаходженням свого постійного представництва, яке було створене першим. У контролюючих органах за місцезнаходженням інших своїх постійних представництв нерезидент підлягає взяттю на облік за неосновним місцем обліку у порядку, визначеному розд. VII Порядку № 1588.
ДПС у Закарпатській області