Платники можуть взаємодіяти з податковою службою дистанційно. Зокрема завдяки електронним сервісам від ДПС можна оновити реєстраційні дані, провести звірку податкових зобов’язань, переглянути інформацію про борг, подати декларацію про майновий стан і доходи на отримання податкової знижки тощо.
Одним із найпопулярніших сервісів від ДПС є «Електронний кабінет платника», який надає користувачам можливість реалізувати права та обов’язків, визначені Податковим кодексом України та іншими нормативно-правовими актами. Функціонал Електронного кабінету постійно доповнюється новими можливостями відповідно до потреб платників податків та законодавчих змін.
Податкові сервіси також доступні платникам у мобільному застосунку «Моя податкова», месенджері чат-боту InfoTАХ та Єдиному державному вебпорталі електронних послуг (портал Дія).
Для громадян сервіси приватної частини Електронного кабінету, вхід до якої можливий з використанням електронного підпису, об’єднано в окреме меню «ЕК для громадян».
Також щоб отримувати кореспонденцію з податкової служби, платнику податків необхідно у режимі «Введення звітності» приватної частини Електронного кабінету заповнити «Заяву про бажання отримувати документ через Електронний кабінет» (J/F 1391602) і подати її до контролюючих органів.
Для подання Заяви про бажання отримувати документ через Електронний кабінет необхідно:
1. Увійти до приватної частини Електронного кабінету.
2. Обрати режим «Введення звітності».
У панелі інструментів режиму «Введення звітності» натиснути Створити.
Обрати рік, місяць у якому формується та подається заява та тип звітності (F(J) 13 Запити). Зі списку документів обрати форму заяви (F/J 1391602 – Заява про бажання отримувати документ через Електронний кабінет).
Поля регіон та район заповнюються автоматично.
Заповнити форму документа.
У формі заяви вказати електронну адресу, реєстраційні дані платника податків заповнюються автоматично.
Перевірити наявність та правильність заповнення полів заяви натиснувши Перевірити.
Після успішного заповнення Зберегти заяву.
3. Підписати та відправити документ до контролюючого органу.
Через певний час користувач отримує: Відповідь № 1 (Квитанція №1, яка засвідчує факт і час отримання електронного документа), Відповідь № 2 (Квитанція № 2, яка засвідчує факт і час приймання (неприймання) чи реєстрації електронного документа).
Отриману Квитанцію № 2 можна переглянути та завантажити у підрежимі «Вхідні» режиму «Вхідні/вихідні документи».
Відповідно до абзацу першого п. 21 Наказу № 637 платник податків один раз протягом року може надіслати контролюючому органу через Електронний кабінет заяву про відмову отримувати документ через Електронний кабінет за формою згідно з додатком 4 до Наказу № 637 – F/J 1391702 у разі необхідності.
У Головному управління ДПС у Закарпатській області діють «гарячі лінії». З питань роботи електронних сервісів за номером телефону: 0321 63-00-48.
Детальніше про листування з ДПС та подання заяви про бажання отримувати документи через «Електронний кабінет платника», читайте ТУТ.
ДПС у Закарпатській області