Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Звіт про стан роботи із зверненнями громадян, що надійшли на розгляд до Закарпатської митниці ДФС протягом січня-грудня 2017 року

опубліковано 26 грудня 2017 о 15:59

Звіт про стан роботи із зверненнями громадян,

що надійшли на розгляд до Закарпатської митниці ДФС

протягом січня-грудня 2017 року

Ключовим показником демократизму суспільства і держави у сучасному світі є рівень правового захисту прав та свобод людини і громадянина. У демократичній правовій державі кожне право особи, закріплене належним чином, забезпечується всією повнотою влади. Реалізація права громадян на звернення посідає особливе місце в системі засобів захисту їх прав, свобод та законних інтересів.

Особисте право громадян на звернення забезпечує можливість відстоювати їм свої права та законні інтереси, а також відновлювати їх у разі порушення.

Закарпатська митниця ДФС приділяє значну увагу організації роботи зі зверненнями громадян як одному з пріоритетних напрямів роботи. Основний акцент робиться на тому, щоб кожен громадянин, який звертається, був почутий, а жодна його обґрунтована проблема не залишилась поза увагою.

З метою оперативного реагування на інформацію заявників Закарпатська митниця ДФС здійснює системний аналіз звернень, що надходять від громадян.

Кількість письмових звернень громадян, що надійшла до Закарпатської митниці ДФС станом на 22.12.2017 року, складає 77 одиниці з них: 57 заяв, 18 скарг, 2 пропозиції.

Що стосується тематики та проблем, порушених у письмових зверненнях громадян, слід зазначити, що порушені у зверненнях питання стосувалися:

працевлаштування в ДФС та його територіальні органи – 10 звернень;

питань поновлення на роботі колишніх працівників – 5 звернень;

умови, організація та охорона праці – 1 звернення;

питань митної політики – 39 звернення;

питання щодо виконання судових рішень – 2;

інші питання – 3;

діяльності центральних органів виконавчої влади – 17 скарг на дії посадових осіб митниці.

Проведений аналіз питань, порушених у письмових зверненнях громадян, свідчить про різноманітний характер причин для звернення. Однак, найчастіше (15 письмових звернень) дописувачі зверталися із заявами щодо працевлаштування (поновлення на роботі) у митниці громадян, а також питань митної політики (31 письмових звернень).

За статтю авторів звернень станом на 22.12.2017 р. до митниці надйшли звернення від:

чоловіків – 55 (70 %);

жінок – 24 ( 30 %).

У звітному періоді відмічається відсутність дублетних, неодноразових звернень. За аналогічний період минулого року таких звернень також не зафіксовано.

На підставі проведеного аналізу письмових звернень громадян за соціальним станом авторів звернень установлено наступне співвідношення отриманих звернень:

державний службовець – 1 звернення;

підприємець – 2 звернення;

працівники органів ДФС (у т.ч. колишні) – 17 звернень;

фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність - 10 звернень;

соціальний стан авторів звернень не визначено – 47 звернення.

Розгляд письмових звернень громадян здійснювався на належному рівні, з дотриманням строків, установлених чинним законодавством. За результатами розгляду письмових звернень вирішено позитивно 23 звернень, дано роз’яснення – 52, 1 звернення повернуте авторові відповідно до статей 5 і 7З «Про звернення громадян», 1 звернення було переслане за належністю відповідно до статті 7З «Про звернення громадян».

При розгляді звернень громадян забезпечується дотримання порядку, який сприяє найбільш об’єктивному, якісному та оперативному їх вирішенню. При цьому особи, які здійснюють розгляд звернень, для всебічного вирішення порушених питань уважно заглиблюються до суті питань авторів звернень. Рішення, які приймаються за зверненнями, мотивовані й ґрунтуються на нормах чинного законодавства та у встановленому порядку доводяться до відома кожного заявника.

Проведення особистого прийому громадян

Особистий прийом громадян у Закарпатській митниці ДФС проводиться з дотриманням затвердженого Графіку особистого прийому громадян посадовими особами Закарпатської митниці ДФС, який розміщено для ознайомлення на інформаційних стендах адміністративного приміщення митниці, митних постів, відділів митного оформлення та інших структурних підрозділів митниці, які здійснюють митний контроль та митне оформлення, а також на веб-порталі територіального органу ДФС у Закарпатській області.

Аналіз недоліків та порушень у розгляді звернень громадян та вжиті заходи

При розгляді звернень громадян забезпечується дотримання порядку, який сприяє найбільш об’єктивному, якісному та оперативному їх вирішенню. Рішення, які приймаються за зверненнями, мотивовані й ґрунтуються на нормах законодавства, у встановленому порядку доводяться до відома кожного заявника. Для виявлення причин, що породжують звернення громадян, та з метою удосконалення цього напрямку Закарпатською митницею ДФС проводиться системний аналіз, узагальнення звернень громадян, що дає можливість своєчасно виявляти найбільш гострі проблеми, які потребують негайного їх вирішення, та вжиття додаткових заходів щодо створення належних умов для якісного і своєчасного розгляду звернень громадян.

З метою забезпечення неухильного дотримання чинного законодавства з питань розгляду звернень громадян, реалізації та гарантування закріплених Конституцією України права громадян на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування, керівництвом митниці вживалися заходи методологічного, організаційного, комунікативного, інформаційно-аналітичного характеру, спрямовані на удосконалення цієї роботи. Основні зусилля акцентовано на забезпеченні всебічного контролю за дотриманням законодавства з питань організації роботи зі зверненнями громадян, здійснення аналізу та узагальнення даних щодо звернень громадян, упереджувальної та профілактичної роботи з усунення причин, які можуть викликати скарги громадян, належної інформаційно-роз’яснювальної роботи щодо змін у митному законодавстві у взаємодії з Головним управлінням ДФС у Закарпатській області, підтримку в актуальному стані інформаційних стендів тощо.

Для попередження й недопущення зловживань та проявів корупційних діянь з боку посадових осіб митниці, у приміщеннях, де здійснюється митне оформлення товарів та інших предметів, на інформаційних стендах митниці зазначаються номери телефонів сервісного центру «Пульс» Державної фіскальної служби України, контактні телефони керівництва митниці для оперативного вирішення конфліктних ситуацій, оскарження неправомірних, на думку громадян, рішень та вимог посадових осіб митниці.

Нормативні документи, що регламентують роботу зі зверненнями громадян, включено до навчально-тематичних планів на 1 півріччя 2017 р. для вивчення на заняттях у системі професійного навчання без відриву від служби.

Фактів порушень посадовими особами Закарпатської митниці ДФС положень нормативно-правових актів з питань організації роботи зі зверненнями громадян, не вирішення порушених у зверненні громадян обґрунтованих питань, які належать до компетенції митниці, посадової особи, що призвело до повторного звернення чи звернення до органу вищого рівня, у звітному періоді не виявлено.

Додаткові заходи

З метою своєчасного інформування громадян з актуальних питань митної справи, роз’яснення чинного законодавства, до Головного управління ДФС у Закарпатській області керівництвом митниці систематично направляються відповідні матеріали (у тому числі інформація про розглянуті Закарпатською митницею ДФС звернення громадян та запитів на публічну інформацію тощо) для оприлюднення на веб-порталі територіального органу ДФС у Закарпатській області.