Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

У Тячеві платникам розповіли про переваги електронних сервісів від ДПС та звітності онлайн

, опубліковано 20 липня 2021 о 16:49

Фахівці податкових органів Закарпаття продовжують інформувати платників про новації податкового законодавства та роз’яснюють нюанси подання звітності в електронному вигляді.

Днями в Тячівській ДПІ податківці розповіли відвідувачам інспекції про переваги подачі податкової звітності за допомогою електронних сервісів, зокрема, про найпоширеніший серед платників – «Електронний кабінет платника».

Найактуальніші питання, які цікавили платників наводимо нижче:

1. Як можна отримати електронний ключ безкоштовно?

Отримати безкоштовно електронні ключі від ДПС можна в приміщенні ДПІ у м. Ужгороді, звернувшись за адресою: м. Ужгород, вул. Духновича, 2 (Центр обслуговування платників).

Ключ ЕЦП дійсний два роки. Якщо строк дії ключа закінчується, за новим не треба йти до податкової. Вам потрібно встановити на комп'ютер програму «ІІТ Користувач ЦСК-1».

Ще можна це робити онлайн. На сайті Кваліфікованого постачальника електронних послуг податкової перейдіть на сторінку повторного (дистанційного) формування сертифікатів за електронним запитом.

Додайте ключ, введіть пароль і підтвердить, що підписуєте договір «Про надання електронних довірчих послуг».

Крім того, ЕЦП можна отримати й у банку, якщо він має свій АЦСК. Так, ПриватБанк видає своїм клієнтам ключі ЕЦП, якими можна підписувати податкову звітність, документи, використовувати для входу в кабінет платника.

2. Які переваги має платник при поданні звітності в електронному вигляді?

Подання податкової звітності в електронному вигляді має багато переваг як для платників податків, так і для податкової служби, зокрема платники податків отримують:

· економію робочого часу, а також власних коштів на придбання бланків звітних документів (немає необхідності відвідувати податкову інспекцію, купувати бланки звітності);

· звітність, надіслана до податкового органу електронною поштою через мережу Інтернет із застосуванням посилених сертифікатів ключів електронного цифрового підпису будь-якого Акредитованого центру сертифікації ключів не потребує дублювання на паперових носіях, а також їх зберігання;

· уникнення витрачання часу у чергах при поданні звітності, оскільки достатньо її лише сформувати в електронному вигляді за допомогою спеціальних програм та передати через мережу Інтернет до податкового органу;

· гарантію автоматичної перевірки підготовлених документів на наявність арифметичних помилок та описок;

· оперативне оновлення форматів подання документів в електронному виглядіпо телекомунікаційним каналам зв'язку (у разі зміни форм податковихдекларацій, інших документів, які є підставою для нарахування і сплати податків, або при введенні нових форм декларацій платник податківавтоматично отримує можливість оновлення версій форматів);

· інформацію щодо стану розрахунків стосовно сплати податків тазаборгованості перед бюджетом (податковий орган щомісячно висилає повідомлення про наявну заборгованість перед бюджетом);

· підтвердження доставки звітності (податковий орган висилає квитанцію про отримання податкової декларації каналами телекомунікаційного зв'язку);

· конфіденційність інформації;

· оперативність обробки отриманої інформації у податковому органі.

3.Яким чином платник податків може подати звітність в електронному вигляді ?

Для подання звітності в електронному вигляді платник податків може використовувати:

1). Модернізований електронний сервіс «Електронний кабінет платника».

Увійти до ЕКП можна на офіційному веб-порталі ДПС або за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua. Для ознайомлення порядку користування сервісом «ЕКП» у відкритій (загальнодоступній) частині Електронного кабінету створено розділ «Допомога».

2). Спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення (ПЗ) для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності». Клієнтське ПЗ безкоштовно можна завантажити з розділу «Електронна звітність» на офіційному веб-порталі ДПС за адресою https://tax.gov.ua/elektronna-zvitnist/. Також в цьому розділі доступна інформація щодо порядку подання електронної звітності, користування електронними сервісами, актуальних нововведень електронного документообігу.

3). За бажанням платники податків можуть користуватись будь-яким іншим програмним забезпеченням (наприклад: «МЕDoc IS», «Соната», «1С-Звіт», «iFin» та ін.), яке надає можливість створювати та надсилати до органів ДПС податкову та іншу звітність засобами телекомунікаційного зв’язку.

Єдина вимога для електронного спілкування з органами ДПС- наявність електронного цифрового підпису (ЕЦП)

ЕЦП кожен бажаючий може отримати у будь-якому Акредитованому центрі сертифікації ключів (АЦСК). Наразі це: АЦСК Інформаційно-довідкового департаменту ДПС, АЦСК ПАТ «КБ «Приватбанк», АЦСК «Україна», АЦСК ПАТ «Державний ощадний банк України», АЦСК Державної казначейської служби України, ТОВ «АРТ-Мастер» та ін.

4. Чи потрібно платнику податків укладати з контролюючим органом договір для здійснення електронного документообігу?

Електронний документообіг між платником податків та контролюючим органом здійснюється без укладення відповідного договору. Платник податків стає суб’єктом електронного документообігу після надсилання до контролюючого органу першого будь-якого електронного документа у встановленому форматі.

Повноваження та перелік уповноважених осіб платника податків, які наділяються правом підписання, подання, отримання ними документів та інформації через електронний кабінет від імені платника податків визначає та змінює керівник платника.

Електронний документообіг між платником податків та контролюючим органом припиняється виключно у випадках:

- отримання інформації від кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг про завершення строку чинності (або скасування) кваліфікованого сертифіката відкритого ключа керівника платника податків;

- отримання інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань про зміну керівника платника податків;

- отримання інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань про державну реєстрацію припинення юридичної особи;

- наявності в ДРФО інформації про припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця чи незалежної професійної діяльності фізичної особи;

- наявності в ДРФО інформації про закриття реєстраційного номера облікової картки платника податків у зв’язку зі смертю.

5. Як завантажити власний кваліфікований сертифікат відкритого ключа?

Користувачі мають можливість завантажити кваліфіковані сертифікати відкритих ключів на персональний комп’ютер з розділу «Пошук сертифікатів та СВС» офіційного інформаційного ресурсу Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг ІДД ДПС (www.acskidd.gov.ua) через вкладку «Пошук сертифікатів» використовуючи поля «Код ЄДРПОУ»/«Реєстраційний номер облікової картки платника податків»/«УНЗР ІD картки». Сертифікати зазвичай зберігаються у каталозі «Завантаження» (англ. «Downloads», рос. «Загрузки») локального диску «С:» або для їх збереження можна обрати інший каталог зручний для користувача.

За матеріалами Тячівської ДПІ

ГУ ДПС у Закарпатській області