Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

У Рахові обговорили новації податкового законодавства та забезпечення надходжень до бюджету громади

опубліковано 02 жовтня 2025 о 13:06

У залі засідань Рахівської міської ради відбулася робоча зустріч за участю в. о. міського голови, секретаря ради та виконкому Євгена Молнара, першого заступника міського голови Івана Молдавчука та начальника Рахівської ДПІ Андрія Арділана. Основною темою стало ознайомлення з новаціями податкового законодавства та питання забезпечення повноти й своєчасності сплати податків і зборів до бюджету Рахівської міської територіальної громади.

У ході наради було розглянуто стан надходжень до міського бюджету, проблемні питання заборгованості з податкових платежів та механізми посилення контролю за їх сплатою.

Начальник Рахівської ДПІ Андрій Арділан поінформував, що з 1 жовтня 2025 року для суб’єктів роздрібної торгівлі алкогольними напоями запроваджено нові вимоги:

– забезпечення середньої щомісячної заробітної плати на рівні не менше двох мінімальних зарплат (16 000 грн);

– для невеликих торговельних точок, розташованих поза столицями та обласними центрами – на рівні 1,5 мінімальної зарплати (12 000 грн).

Крім того, з 1 січня 2025 року ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями стали безстроковими, а плата за них справляється щоквартально.

Основні вимоги до суб’єктів господарювання:

– при розрахунку середньої зарплати враховуються всі нараховані виплати (зарплата, відпускні, оплата перших 5 днів лікарняного за рахунок ПФУ);

– для отримання ліцензії необхідно подати заяву та платіжну інструкцію щодо першого платежу;

– місце торгівлі має бути обладнане зареєстрованим РРО/ПРРО;

– суб’єкт господарювання зобов’язаний повідомляти контролюючий орган про внесення чергового платежу за ліцензію;

– у разі тримісячної невідповідності вимогам щодо рівня зарплати можливо анулювання ліцензії.

Також Андрій Арділан звернув увагу на необхідність погашення податкового боргу, у тому числі з незначними сумами до 3060 грн, та нагадав про можливість щорічного подання декларації про майновий стан і доходи для отримання податкової знижки. Він закликав активніше користуватися електронними сервісами ДПС України – «Електронний кабінет» та «Моя податкова».

У своїх виступах Євген Молнар та Іван Молдавчук наголосили, що наповнення бюджету громади за рахунок сплати земельного податку, орендної плати, податку на нерухоме майно та податку на доходи фізичних осіб є одним із пріоритетних завдань. З цією метою буде налагоджено системний обмін інформацією.

У підсумку учасники домовилися про активне використання всіх каналів комунікації для донесення інформації до платників Рахівської громади щодо новацій податкового законодавства та необхідності своєчасної сплати податків. Відзначалося, що рівень наповненості місцевого та державного бюджетів безпосередньо впливає на добробут кожного жителя громади.

За матеріалами Рахівської ДПІ

ГУ ДПС у Закарпатській області