Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Особливості визначення розміру плати за землю

, опубліковано 27 травня 2021 о 15:27

У Головному управлінні ДПС у Закарпатській області повідомляють, що 28 березня 2021 року набув чинності Закон України від 2 березня 2021 року № 1293 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей оподаткування суб’єктів господарювання, які реалізують інвестиційні проекти із значними інвестиціями в Україні» (далі – Закон № 1293).

Законом № 1293, зокрема, доповнено підрозділ 6 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – Кодекс) новим пунктом 11, на підставі якого органи місцевого самоврядування тимчасово, до 01 січня 2035 року, можуть своїми рішеннями:

- встановлювати ставки земельного податку та орендну плату за землі державної та комунальної власності в розмірі, меншому ніж розмір земельного податку, встановлений рішенням відповідного органу місцевого самоврядування для певної категорії земель, що сплачується на відповідній території;

- звільняти від сплати земельного податку.

Такі рішення можуть прийматися виключно щодо частини плати за землю за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, що використовуються в рамках реалізації інвестиційних проектів із значними інвестиціями.

Загальна сума вивільнених від оподаткування коштів (сум податку, що не сплачуються до бюджету та залишаються у розпорядженні платника податку – інвестора із значними інвестиціями) враховується у складі загального обсягу передбаченої спеціальним інвестиційним договором державної підтримки інвестиційного проекту із значними інвестиціями, яка надається відповідно до Закону № 1293.

При досягненні загального обсягу державної підтримки інвестиційного проекту із значними інвестиціями платник плати за землю – інвестор із значними інвестиціями:

- починаючи з календарного місяця, в якому досягнуто зазначений обсяг, втрачає право на застосування пільги, визначеної пунктом 11 підрозділу 6 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу, тобто не може більше застосовувати знижені ставки (звільнення) від плати за землю;

- протягом звітного (податкового) періоду зобов’язаний протягом 20 календарних днів з дати внесення відповідної інформації до реєстру інвестиційних проектів із значними інвестиціями подати уточнюючу податкову декларацію за такий звітний (податковий) період, в якій збільшити податкові зобов’язання із сплати плати за землю за період, починаючи з календарного місяця, в якому досягнуто загального обсягу державної підтримки інвестиційного проекту із значними інвестиціями;

- до дати внесення змін до договорів оренди земельних ділянок, що використовуються в рамках реалізації інвестиційних проектів із значними інвестиціями, у зв’язку з досягненням загального обсягу державної підтримки інвестиційного проекту із значними інвестиціями, розмір орендної плати для нарахування податкових зобов’язань з орендної плати визначається за правилами, визначеними пунктом 288.5 статті 288 Кодексу.

Штрафні санкції та пеня, визначені Кодексом за заниження податкового зобов’язання з плати за землю, за період, починаючи з дати досягнення загального обсягу державної підтримки інвестиційного проекту із значними інвестиціями, до дати внесення відповідної інформації до реєстру інвестиційних проектів із значними інвестиціями щодо досягнення загального обсягу такої підтримки, не застосовуються.

ДПС у Закарпатській області